۱.۴ درصد مالیات کشور در جنوب استان تهران وصول می شود

شهرری - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی جنوب استان تهران گفت: این منطقه جغرافیایی از استان تهران به تنهایی ۱.۴ درصد درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می کند.

به گزارش ایرنا، حسین زمانی روز چهارشنبه در شورای اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران که با حضور دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، افزود: تمامی ظرفیت هایی که در سایر ادارات کل امور مالیاتی دیگر استان ها وجود دارد، در اداره کل جنوب استان تهران نیز به تنهایی واقع شده است.

وی یادآورشد: این اداره کل به تنهایی از ۱۵ اداره کل استانی بزرگتر است و با چهار استان دیگر همسایگی دارد و این میزان وسعت مشکلات بسیاری را نیز فراهم ساخته است.

زمانی اظهارداشت: این اداره کل به تنهایی با بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین اداره کل شهر و استان تهران به شمار می آید که با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۶ درصد از جمعیت استان تهران را در خود جای داده است.

مدیرکل امور مالیاتی جنوب استان تهران با بیان اینکه این اداره کل رتبه ۱۶ کشور از نظر جمعیت را دارد، گفت: حوزه جغرافیایی تحت پوشش این نهاد شامل ۶ فرمانداری می شود که ۲ مورد از آنها فرمانداری ویژه هستند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های این اداره کل از جمله رسیدگی به خدمات امور مالیاتی شهرک های صنعتی بزرگ اشاره کرد و گفت : شهرک صنعتی عباس آباد و شمس آباد بزرگترین شهرک های صنعتی در خاورمیانه هستند که خدمات امور مالیاتی آنها در این اداره کل ارائه می شود.

زمانی ادامه داد: شهرک صنعتی صالح آباد به عنوان بورس تولید اسباب بازی کشور، شهرک صنعتی شن زار، پایتخت، چهاردانگه، چرمشهر و قرچک از خدمات امور مالیاتی این اداره کل استفاده می کنند که از همین رو این اداره کل در بخش صنعت کشور نقش حائز اهمیتی پیدا کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی جنوب استان تهران با بیان اینکه پیش بینی وصول درآمدهای مالیاتی این اداره کل به تنهای  از سهم ۲۱ اداره کل استانی کشور بیشتر است، گفت: میزان وصولی این بخش با سهم ۱.۴ درصدی از کل مالیات وصولی کشور، ۷۰ درصد پیش بینی شده است.

وی به افزایش روز افزون ظرفیت های اقتصادی محدوده جنوب استان تهران اشاره کرد و افزود: رسیدگی به این میزان مودی مالیاتی در کنار مودیان اتباع، ضرورت افزایش خدمات مورد نیاز این اداره کل را بیشتر نشان می دهد.

زمانی اضافه کرد: هیچ کدام از ادارات کل ۱۱ گانه استان تهران، برابر با جنوب استان، در خصوص پرونده مالیاتی اتباع مراجعه ندارد و در ایام اوج دریافت اظهارنامه مالیاتی، یکی از چالش های این اداره کل خدمات دهی به اتباع غیر ایرانی است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از هشت هزار کداقتصادی از مودیان اتباع غیر ایرانی دریافت شده است که سه هزار و ۶۵۴ مورد از آنان دارای دستگاه پوز بانکی بودند اما یک هزار و ۷۰۸ مورد تراکنش بانکی داشتند.

زمانی یکی از چالش های جدی این اداره کل را تعداد نیروی انسانی پایین آن برشمرد و تاکید کرد: از سوی دیگر، در خصوص توزیع مالیات بر ارزش افزوده در سطح شهرستان های جنوب استان تهران نیز با توجه به افزایش روز افزون تعداد سکنه اتباع و بهره گیری آنان از خدمات دولتی و زیر ساختی، تجدید نظر جدی باید انجام گیرد تا متناسب با جمعیت برخوردار از این خدمات، این ارقام تخصیص یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha