۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84927463
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۶ کیلوگرم خاویار از سبزوار صادر شد

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبر: 84927463
۲۶ کیلوگرم خاویار از سبزوار صادر شد

سبزوار- ایرنا- مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲۶ کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

محمدعلی اسلامی روز یکشنبه در جریان بازدید از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سبزوار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال علاوه بر استحصال تخم خاویار، ۲۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار داخل و خارج کشور شده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: واحدهای پرورش ماهی خاویار این شهرستان در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند.

اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در مرحله پایانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه افزون بر سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را داشته است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha