۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84917483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد تند رئیس کمیسیون اروپا از اقدامات روسیه در اوکراین

تهران – ایرنا – رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در انتقادی تند و تیز از اقدامات روسیه در اوکراین، گفت که حملات پهپادی و موشکی مسکو به نیروگاه ها و سایر زیرساخت ها در اوکراین، «اقدامات تروریستی محض» و به مثابه جنایات جنگی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا فون در لاین در سخنرانی برای قانونگذاران پارلمان اروپا افزود: دیروز بار دیگر شاهد حملات هدفمند روسیه به زیرساخت های غیرنظامی بودیم.

وی ادامه داد: این فصل دیگری در جنگی بسیار ظالمانه است. نظم بین المللی کاملا واضح است و این موارد به منزله جنایات جنگی است.

فون در لاین مدعی شد: حملات هدفمند به زیرساخت های غیرنظامی با هدف آشکار قطع دسترسی مردان، زنان و کودکان از آب، برق و گرمایش در زمستان پیشرو انجام می شود و این اقدامات، فعالیت های تروریستی محض است.

رئیس کمیسیون اروپا پیشتر شرکت‌های طرف تعاملات تجاری با روسیه را تهدید به تحریم کرده بود.

اتحادیه اروپا به تازگی هشتمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را معرفی کرد. در این بسته علاوه بر موارد دیگر، یک معیار جدیدی گنجانده شده که به اتحادیه اروپا امکان می دهد نهادها و اشخاصی را که نقض ممنوعیت دور زدن تحریم ها را تسهیل می کنند، هدف تحریم قرار دهد.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که با هدف افزایش فشار بر اقتصاد و تضعیف توانایی نظامی این کشور تنظیم شده است، در کنار اقدام‌های اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و همچنین ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه وجود دارد.

بنا به هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، افرادی که تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو را نقض کنند یا روند دور زدن آن را تسهیل کنند، تحریم خواهند شد.

اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه تحریم‌هایش علیه مسکو مؤثر خواهد بود، تضمین کرد که این تحریم‌ها بر صادرات انرژی و محصولات کشاورزی از روسیه به کشورهای ثالث، تأثیری نخواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha