گام اول احداث پل برای امنیت جان شهرک‌نشینانی در سمنان

سمنان- ایرنا- پل عابر پیاده شهرک‌ کوهستان یا روزیه سمنان، پس از خروجی شهر از ناحیه شمال و در مسیر عبور پرسرعت خودروها، یکی از خواسته‌های به‌حق شهروندان ساکن این منطقه بود تا دیگر شاهد حوادث ناگوار و تلفات جانی عابران در این منطقه نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین گام برای احداث پل عابر پیاده شهرک روزیه (کوهستان) سمنان روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی و مدیریت شهری سمنان آغاز شد؛ پلی در مسیر خودروهای عبوری از شهرستان سمنان به مهدیشهر، که با توجه به خارج از منطقه شهری بودن، سرعت دارند و عبور شهروندان از این منطقه را با خطر مواجه کرده بود.

امروز آیین آغاز ساخت پایه های این پل برگزار شد، در حالیکه با برنامه ریزی مناسب، بدنه اصلی این پل آماده است و پس از تکمیل ساخت پایه  ها، مرحله تکمیل پل تا دهه فجر امسال پیش بینی شده است.

سال گذشته در همین روزها بود که خبر جان‌باختن فردی که قصد عبور از این مسیر را داشت در شهر سمنان پیچید و اراده مدیران شهری را برای احداث پل عابر پیاده را دوچندان کرد.

اقدامات مثبتی برای شهرک روزیه سمنان

استاندارسمنان در آیین کلنگ زنی احداث پل عابر پیاده شهرک روزیه (کوهستان) سمنان گفت: یکی از خواسته های به حق مردم سمنان به ویژه ساکنان شهرک روزیه، تردد آسان و پل عابر پیاده است که امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: در شهرک روزیه به زودی اتفاقات مثبتی اعم از افتتاح پل تردد وسیله نقلیه و  اجرای طرح نهضت ملی مسکن رقم می‌خورد.

وی افزود: امید است صحن امامزاده یحیی (ع) به قدری گسترش پیدا کند که بتوان آن را حرم حضرت یحیی (ع) نامگذاری کرد.             

اعتبار ۶ میلیارد تومانی احداث این پل

شهردار سمنان هم در این آیین گفت: اجرای پل عابر پیاده شهرک روزیه بنا بر درخواست های مردم و با تصمیمات قاطع اعضای شورای شهر تصویب شد.

سید علی مرتضی‌نژاد بیان کرد: این پل ۱۲۰ متر طول و هفت پایه دارد و پیش از دهه فجر افتتاح می‌شود.

معاون همانگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز بیان کرد: ارزش این پل، به واسطه خواسته‌های مردم و هزینه بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار بر کسی پوشیده نیست.

محمد حمیدی بیان کرد: به دلیل نگاه ویژه و حمایت‌های مجموعه استانداری به مرکز استان سمنان، اقداماتی انجام می شود که با وجود مقتضیات درآمد شهرداری بی‌نظیر است.

وی افزود: امید است حرم امامزاده یحیی (ع) با تلاش‌های استانداری و شهرداری سمنان، به چهارمین حرم برجسته کشور و حرم ویژه بین شهرهای قم و مشهد تبدیل شود.

دیگر خدمات مورد نیاز شهرک نشینان روزیه سمنان

رییس شورای اسلامی شهر سمنان هم با اشاره به خطرات منطقه احداث این پل و ضرورت ساخت آن گفت: اگر به عنوان عابر پیاده مجبور به عبور از جاده برای رسیدن به شهرک کوهستان باشید متوجه خطرات آن می‌شوید.

علی همتی گفت: شهرک روزیه به علت ساختمان‌های نیمه‌کاره و شهرکی در حال توسعه بودن، نیاز به خدمات بیشتر از جمله استقرار ایستگاه پلیس دارد.

وی افزود: از دیگر طرح‌هایی که شهرداری نیاز به همکاری و حمایت های دستگاه های مربوط و استانداری دارد توسعه حرم حضرت یحیی(ع) است که با چشم اندازگردشگری مذهبی به عنوان حرم چهارم می‌تواند مورد توجه باشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha