۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84917125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه ماموریت نیروهای خود در لبنان را تمدید کرد

تهران - ایرنا - مجلس ترکیه با تمدید ماموریت نیروهای این کشور در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) به مدت یک سال دیگر موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه امروز چهارشنبه گزارش دادند که نمایندگان مجلس این کشور به ادامه حضور نیروهای ترکیه در قالب یونیفل در لبنان رای مثبت دادند. 

با تصویب مجلس ترکیه، نیروهای نظامی این کشور از ۳۱ اکتبر به مدت یک سال دیگر همراه با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مجلس ترکیه با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان را تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تمدید کرده است، افزود: با توجه به ارتباط وضعیت لبنان با وضعیت امینتی منطقه و درخواست اتخاذ اقدامات لازم برای مشارکت نیروهای مسلح ترکیه که رئیس جمهور، حدود، مدت و گستردگی آن را مشخص می کند و در خواست رئیس جمهور برای تمدید حضور نیروهای نظامی ترکیه در یونیفل، مجلس با حضور این نیروها در یونیفل از ۳۱ اکتبر به مدت یک سال دیگر موافقت کرد.    

وفی أغسطس/ آب ۲۰۰۶، أصدر مجلس الأمن الدولی القرار رقم ۱۷۰۱، الذی أوقف ۳۳ یوما من المعارک بین القوات الإسرائیلیة وحزب الله فیما عرف بـ"حرب تموز" الإسرائیلیة علی لبنان، ونص علی نشر ۱۵ ألف جندی لقوات حفظ السلام الدولیة (یونیفیل) علی الحدود المشترکة.

شورای امنیت سازمان ملل در اوت ۲۰۰۶ قطعنامه شماره ۱۷۰۱ را صادر کرد که براساس آن،۳۳ روز جنگ تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه لبنان پایان یافت و مقرر شد ۱۵ هزار نیروی حافظ صلح بین المللی (یونیفل) در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی مستقر شوند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha