۶ مهر ۱۴۰۱، ۵:۲۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84898888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن: سازمان ملل از غیرنظامیان یمنی برابر مین‌های متجاوزان محافظت کند

تهران- ایرنا- مرکز اجرایی مین روبی یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای خواستار اقدام سازمان ملل متحد در حمایت و حفاظت از جان غیرنظامیان یمنی در برابر مین‌های برجای مانده از تجاوز به این کشور شد.

به گزارش ایرنا از المسیره، مرکز اجرایی مین روبی یمن اعلام کرد، ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا توجه بیشتری به یافتن راه حل‌هایی داشته باشد که به محافظت از غیرنظامیان در برابر بمب‌ها و مین‌های برجای مانده از تجاوز به یمن کمک می‌کند.

این مرکز افزوده است: ما تعجب می‌کنیم که "UNMHA" ( هیات نمایندگی سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق الحدیده) چالش‌های ناشی از کمبود تجهیزات و تدارکات لازم برای پاکسازی مین‌ها و بمب‌ها در یمن را نادیده گرفته است.

در ادامه اطلاعیه این مرکز آمده است: ما برای ایفای نقش انسان دوستانه خود برای پاکسازی مناطق آلوده به بمب‌های خوشه‌ای و مین از هیچ کوششی دریغ نکرده‌ایم و در این زمینه شماری از نیروهای این مرکز کشته و زخمی شدند.

مرکز مین روبی یمن در پایان عنوان کرده است: ما باردیگر درخواست می‌کنیم تا امکانات و تجهیزات لازم مین روبی برای استان الحدیده به طور خاص و یمن به طور کلی فراهم شود.

پیش تر «علی صفره» رئیس مرکز اجرایی مین روبی یمن گفته بود که از آغاز آتش بس تاکنون ۲۵۵ نفر از جمله ۸۴ کودک بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای عمل نکرده در یمن کشته شدند.

رئیس مرکز اجرایی مین روبی یمن با اشاره به اینکه بمب‌های خوشه‌ای پرتاب شده توسط هواپیماهای متجاوز در اماکن غیرنظامی پراکنده است، گفت: این مساله تعداد قربانیان را افزایش داده و ما سازمان ملل را مسئول تداوم تلفات ناشی از مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای برجای مانده از تجاوز به یمن می‌دانیم.

پیش‌تر یک مقام یمنی گفته بود: مشکل اصلی، بمب‌های خوشه‌ای عمل نکرده هستند و سازمان ملل متحد نیز مواد و ابزار لازم برای پاکسازی این بمب‌ها را در اختیار ما نمی‌گذارد و ائتلاف سعودی نیز اجازه ورود این مواد را نمی‌دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha