۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84837711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسؤول یمنی: ائتلاف سعودی از ورود تجهیزات پاکسازی مین جلوگیری می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اجرایی مین روبی یمن گفت که ائتلاف سعودی از ورود تجهیزات پاکسازی مین و بمب‌های خوشه‌ای به این کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از المسیره، «علی صفره» گفت: سازمان ملل متحد در یادداشتی به تاریخ ۲۵ ماه می گذشته (۴ خرداد) تأکید کرد که ائتلاف سعودی از ورود تجهیزات کشف مین به یمن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: از آغاز آتش بس تاکنون ۲۵۵ نفر از جمله ۸۴ کودک بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای عمل نکرده در یمن کشته شدند.

رئیس مرکز اجرایی مین روبی یمن با اشاره به اینکه بمب‌های خوشه‌ای پرتاب شده توسط هواپیماهای متجاوز در اماکن غیرنظامی پراکنده است، گفت: این مساله تعداد قربانیان را افزایش داده است و ما سازمان ملل را مسئول تداوم تلفات ناشی از مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای برجا مانده از تجاوز به یمن می‌دانیم.

روز پنجشنبه بر اثر انفجار مین برجا مانده از تجاوز ائتلاف سعودی به شهرستان الظاهر استان صعده یک زن کشته شد.

پیش تر یک مقام یمنی گفته بود: مشکل اصلی، بمب‌های خوشه‌ای عمل نکرده هستند و سازمان ملل متحد نیز مواد و ابزار لازم برای پاکسازی این بمب‌ها را در اختیار ما نمی‌گذارد و ائتلاف سعودی نیز اجازه ورود این مواد را نمی‌دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha