استقبال اهل تسنن از زوار اربعین، اتحاد در ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید

ایرنا - ارومیه - امام جمعه پیرانشهر با اشاره تردد زوار اربعین از مرز تمرچین گفت: استقبال اهل تسنن از زوار اربعین حسینی، اتحاد همه ادیان و مذاهب از جمله شیعه و سنی در جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

ماموستا مصطفی محمودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اهل تسنن پیرانشهر برای استقبال از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: اهالی منطقه با پذیرایی، ارائه محل اسکان و ایجاد موکب‌هایی در مسیر تردد زوار نشان دادند که برای اهل بیت و ائمه اطهار احترام خاصی قائل هستند.

وی افزود: اتحاد شیعه و سنی در اربعین حسینی تمامی توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد و نشان داد که وحدت در جمهوری اسلامی فقط یک شعار نیست و در کالبد جامعه نهادینه شده است.

امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه اهل تسنن محبت ائمه اطهار را در دل دارند، اضافه کرد: قطع یقین عشق به امام حسین (ع) همان اعتقاد به مسیر مقاومت و ایستادگی است.

ماموستا محمودی با اشاره به نقش گذرگاه تمرچین در توسعه منطقه، گفت: دولت سیزدهم با تلاش‌های شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی سیلی از خدمات و امکانات را راهی تمرچین پیرانشهر کرده است که منجر به توسعه منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: جاده نقده به پیرانشهر سالیان سال بلاتکلیف مانده بود که پس از انتخاب تمرچین به عنوان گذرگاه اعزام زوار به ‌کربلای معلی، جاده سازی در این مسیر آغاز و یک جهش قبال توجهی در ایجاد زیرساخت‌ها شکل گرفت.

امام جمعه پیرانشهر در رابطه با عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه تاکید کرد: به جرات اعلام می‌کنیم که تمرچین امن ترین مسیر تردد برای زوار اریعین حسینی است و تلاش مسوولان سبب شده تا زوار متردد از ابن گذرگاه مرزی آرامش و امنیت کافی را داشته باشند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین در برای نخستین بار، از روز ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

کوتاه شدن مسیر تمرچین به سمت بغداد و سهل الوصول بودن مسیر، هزینه حداقلی حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن از جمله مزایای تردد زائران اربیعن از طریق این مرز است.

بیش از  ۵۰ هزار تردد در مرز تمرچین به منظور زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین ثبت شده و تاکنون حدود ۶ هزار زائر نیز از همین طریق به کشور بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha