۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال فلات مرکزی به استان‌های جنوبی اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان ۷۵۰ میلیارد تومان به محور شهرکرد - بروجن - لردگان- ایذه اختصاص یافت.

حمید ربیعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محور شهرکرد به بروجن به لردگان یکی از مهمترین و پرترددترین محورهای ارتباطی استان به شمار می‌رود و استان‌های فلات مرکزی را به استان‌های جنوبی متصل می‌کند و بخش بزرگی از ناوگان حمل و نقل سنگین و ترانزیتی کشور از این محور عبور می‌کند.

وی افزود: اهمیت این محور ارتباطی سبب شد تا در سفر رییس‌جمهور به استان اعتبار قابل توجهی برای آن مصوب شود تا با جذب آن یکی از حادثه‌خیزترین محورهای ارتباطی استان ایمن‌سازی شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان ۴۵۰ میلیارد تومان و برای قطعه دوم (بروجن به لردگان )۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: قطعه شهرکرد به بروجن به جز ورودی و خروجی شهر سفیددشت و ورودی شهر فرادنبه تکمیل شده و در محور بروجن به لردگان نیز تونل‌های کره‌بس به طول ۶ کیلومتر باقی مانده است.

وی افزود: قطعه لردگان به ایذه نیز به تازگی در استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۴۰ بزرگراه و ۵۰ کیلومتر راه اصلی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

آیت‌الله رئیسی به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha