اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه خلاف قانون و نتیجه تعارض منافع است

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی اقدام اخیر مرکز وکلای قوه قضائیه پس از برگزاری آزمون وکلا را خلاف قانون و ناشی از تعارض منافع دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز -سه شنبه اول شهریورماه-مجلس شورای اسلامی  اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه را خلاف قانون دانست و گفت: مرکز وکلا اگر ابهامی داشته باید پیش از اعلام نتیجه حرف از استفساریه می زد، نه اینکه پس از اعلام نتیجه حق حدود ۱۰۰ هزار داوطلب را به دلیل تعارض منافع نادیده بگیرند و امروز صحبت از استفساریه کنند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حقوق مردم در این راستا لطمه خورده و ای کاش براساس نامه ای که رییس مجلس به رییس قوه قضائیه نوشت، تأمل صورت می گرفت. مرکز وکلا اگر قائل به نظر مجلس بود، مجلس نظر خود را اعلام کرده بود، ولی اگر قائل به استفساریه بودند، نیز باید صبر می کردند تا مجلس استفساریه دهد بعد نتایج آزمون را اعلام می کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ماجرا نه تمکینی در برابر قانون صورت گرفت و نه استفساریه ای از جانب مجلس داده شد، امیدوارم این رفتار بابی برای این نشود که هر کس خود را مفسر قانون بداند و قانون را براساس منافع خود تفسیر کند. این رفتار نباید بدعت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha