۱ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۳۰
کد خبر: 84862839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قالیباف: کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است/مجلس استفساریه می‌دهد

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است،گفت: اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضائیه درباره نمره آزمون کانون وکلا با ارائه طرح دوفوریت استفساریه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدتقی نقدعلی جلسه علنی امروز -سه‌شنبه اول شهریورماه- مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای  گفت: چند روزی است شرکت‌کنندگان آزمون وکالت به نمایندگان پیامک می‌دهند و نسبت به ملاک عمل قرار دادن نمره خام آزمون وکالت اعتراض دارند. پیش از این در این باره دو نوبت تذکر دادم و رئیس مجلس نامه‌نگاری‌ لازم را انجام داد.

نماینده مردم خمینی شهر  بیان داشت: معاون قوه قضائیه با آن که می‌داند الفاظ مبنا دارد و مجلس بارها فریاد زده است که منظور از نمره در آزمون وکالت همان نمره تراز است اما در آزمون وکالت نمره خام را در نظر گرفتند و شاهد اظهارنظر معاون قوه قضائیه بوده‌ایم.

وی با اشاره به ارائه طرح استفساریه دوفوریتی بیان کرد: آوردن استفساریه اشکالی ندارد اما وقتی قانون شفاف است و می‌توان به زیبایی آن را عمل کرد نیازی به استفساریه نیست؛ متأسفانه نهادی از حاکمیت زیر بار قانون شفاف نمی‌رود.

نقدعلی  گفت: در آزمون‌های گذشته ۳ هزار نفر قبول می‌شدند،امروز با کار نابجا دو هزار و خورده در آزمون وکالت پذیرفته شدند و بالغ بر ۸۹ هزار جوان دلخور شده‌اند و آنها می‌گویند قانون تسهیل‌کننده بود یا تشدیدکننده و در واقع شأن و جایگاه مجلس تنزل پیدا کرد.ملاک قانون و مشروع مذاکرات مجلس در خصوص نمره تراز آزمون وکالت شفاف است و کانون وکالت جز تمکین وعمل به قانون راه دیگری ندارد.

 محمدباقر قالیباف  در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر اظهار داشت:  از آنجایی که نکته مهمی مطرح شد باید عرض کنم حتماً همه مکلفند قانون را رعایت و اجرا کنند مخصوصاً کانون وکلا که خودشان در حقیقت مجری و مدافع قانون هستند.

وی ادامه داد: اختلاف نظری وجود داشت، در قوه قضائیه نیز بحث شد، بنده هم دو نوبت با ریاست محترم قوه قضائیه صحبت کردم، این ابهام در برداشت از قانون وجود داشت لذا روز گذشته قطعی شد که استفساریه را انجام دهیم، امروز دو فوریت استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد، دوستان همراهی کنند تا فردا آن را به صحن بیاوریم و تصمیم بگیریم اما کانون وکلا بداند باید قانون را به طور جد اجرا کنند و برای کانون وکلا چنین رفتاری خوب نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha