۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84862289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین رزمایش غیرقانونی آمریکا در عمق صحرای سوریه طی ماه جاری میلادی

تهران-ایرنا- آمریکایی‌ها در ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه و در راستای اجرای طرح‌های شوم خود در منطقه، برای دومین برای طی ماه آگوست در عمق صحرای سوریه رزمایش برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی درحال برگزاری یک رزمایش در منطقه «۵۵» صحرای سوریه است.

گروه معارض تأکید کرد که  این رزمایش ائتلاف آمریکایی با استفاده از سلاح و تجهیزات سبک و سنگین درحال برگزاری است.

گزوه مزبور که مقر آن در لندن است، گزارش داد که رزمایش ائتلاف از روز جمعه آغاز شده و در آن از چند فروند جنگنده نیز استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در جریان رزمایش غیرقانونی خود در سوریه، فضای نبردهای واقعی را شبیه سازی می‌کنند.

این دومین رزمایش غیرقانونی آمریکا در منطقه ۵۵ صحرای سوریه طی ماه جاری میلادی (آگوست) به شمار می‌رود. آمریکایی‌ها ۱۲ ماه جاری نیز رزمایش مشابهی را با حضور شبه‌نظامیان موسوم به «جیش مغاویر الثورة» در همین منطقه برگزار کرده بودند.

منطقه مذکور از این جهت حائز اهمیت است که در واقع مثلث مرزی میان سوریه، اردن و عراق را تشکیل می‌دهد و مشخص نیست که آمریکایی‌ها با انجام این رزمایش‌ها درصدد اجرای چه طرح شومی در منطقه هستند.

ورود غیرقانونی نظامیان آمریکایی به شمال شرق سوریه (در سال ۹۶ خورشیدی به بهانه نابودی داعش) که در واقع در راستای حمایت از داعش صورت گرفته است، با وجود مخالفت ساکنان منطقه و دولت سوریه، شمال این کشور را با مشکلات فراوانی روبه رو ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha