خراسان رضوی رتبه شانزدهم کشور را در کسب و کار بدست آورد

مشهد-ایرنا- سرپرست دفتر پایش طرحها و برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان موفق شد در بهار امسال رتبه شانزدهم استان را در پایش محیط کسب و کار بدست آورد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، سیدمحمدرضا هاشمی افزود: خراسان رضوی در این دوره پایش محیط کسب و کار، با کسب نمره شاخص ۶.۰۹ در رتبه شانزدهم در بین استانهای کشور قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پایش محیط کسب و کار خراسان رضوی در بهار امسال نشان دهنده کاهش ۴.۰۴ درصدی نمره استان نسبت به فصل گذشته و کاهش ۱۴.۲۳ درصدی استان نسبت به فصل بهار سال گذشته است.

وی اضافه کرد: با این حال رتبه خراسان رضوی در پایش محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته ثابت مانده که این مهم نشان دهنده افت شاخص در کل کشور است.

سرپرست دفتر پایش طرحها و برنامه های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بهار امسال فعالان اقتصادی خراسان رضوی سه مولفه «غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «رویه‌های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات» و «دشواری تامین مالی از بانک‌ها» را به عنوان نامناسب‌ترین عوامل اثرگذار بر محیط کسب و کار استان ذکر کرده‌اند.

هاشمی افزود: در مقابل، «محدودیت‌ دسترسی به آب»، «محدودیت‌ دسترسی به حامل‌های انرژی» و «نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول» مناسب­‌ترین مؤلفه‌های کسب‌وکار  خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۱ نسبت به سایر  عوامل شناخته شده است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی با کسب نمره ۵.۴۵ رتبه سیزدهم را از نظر میزان اثرپذیری از ویروس کرونا در بین استانهای کشور کسب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha