۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 84857244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش‌ از ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کرمان به صلح و سازش ختم شد

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری کرمان گفت: ۲۱ هزار و ۴۳۷ پرونده در دستگاه قضایی این استان به صلح و سازش ختم شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: در مجموع طی چهار ماهه امسال، ۴۳ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان پویش مردمی "به حرمت امیرالمومنین (ع) می‌بخشم" و در ماه محرم و صفر نیز پویش مردمی" به حرمت اباعبدالله الحسین (ع)" می‌بخشم راه‌اندازی شده که مردم نیز مشارکت بسیار خوبی در این پویش‌ها داشته‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدین، متنفذین و ریش‌سفیدان ۱۶ پرونده قصاص نیز در قالب پویش‌های مردمی به رضایت ختم شده و افراد از اجرای حکم قصاص رهایی یافته‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر گام‌های بلندی نیز برداشته شده است.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه موضوع صلح و سازش در جامعه مربوط به فرهنگ دینی‌ماست، تاکید کرد: بخشش "حر" توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا درسی برای ما شیعیان و طرفداران ایشان است که اختلافاتی که در جامعه پیش می‌آید را به تاسی از اباعبدالله الحسین و ائمه اطهار (ع) با صلح و سازش خاتمه دهیم و همه مسائل به رسیدگی‌های قضایی ختم نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha