رئیس دادگستری سمنان: واردکنندگان بخش کالاهای در گمرک‌مانده را تعیین تکلیف کنند

سمنان- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: واردکنندگان نسبت به تعیین و تکلیف ۱۰ درصد کالاهای باقی مانده در انبار گمرک استان به علت نداشتن کد رهگیری هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمد جعفر عبدالهی روز چهارشنبه در بازدید از اداره کل گمرک استان سمنان ابراز داشت: کالای رسوبی در گمرک استان محدود است  و انتظار می‌رود واردت کنندگان با دریافت مجوزهای لازم نسبت به ترخیص کالای خود اقدام عاجل داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به  ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای بعضی از شرکت‌ها از گمرک استان، افزود که توجه به بخشنامه‌ها و قوانین برای تسریع در کار واحدهای تولیدی  در دستور کار باشد.

وی ادامه داد که کالاهای موجود در انبارهای گمرک استان سمنان متعلق به مردم است و باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست آن دقت کامل انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به زمان مشخص برای نگهداری کالاها ماندگاری کالاها بیش از زمان مقرر طول نکشد و اقدامات لازم در خصوص  کالاهای بدون تکلیف سریع مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: با توجه به این که گمرک استان از گمرک های شلوغ کشور نیست امید است که ماندگاری کالاها در زمان کمتری انجام شود .

عبدالهی تصریح کرد: بعضی از کالاها موجود در انبار گمرک استان سمنان متعلق به سازمان اموال تملیکی است و باید هر چه زودتر نسبت به انتقال این کالاها به  انبارهای آن سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، ۷۰ تا ۸۰ درصد امور گمرکی در استان سمنان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود و حضور فیزیکی تنها برای نمونه‌برداری و خروج کالا نیاز است، در گذشته برای انجام امور واردات در حدود ۲۰ روز سپری می شد اما اکنون در حدود ۴۸ ساعت در صورت ارایه مجوزهای قانونی در سامانه الکترونیک گمرک، امور ترخیص کالا انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha