اسناد تنظیم نقل و انتقالات مسکن در کشور ۲۰ درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اسناد تنظیمی در زمینه نقل و انتقالات املاک در کشور بر اساس آمار ۲۰ درصد کاهش یافت.

حسن بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی تنظیم مبایعه‌نامه اموال و املاک امسال کاهش داشت.

وی افزود: صدور اسناد در زمینه تنظیم وکالت‌نامه و تنظیم گواهی امضا امسال در کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافت و بر اساس آمار تنظیم اسناد در زمینه گواهی امضا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به  عملکرد مطلوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در وصول معوقات و مطالبات بانک‌ها، افزود: وصول معوقات و مطالبات بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲۰۰ درصدی داشت.

بابایی تصریح کرد که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال گذشته ۷۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات و معوقات بانک‌ها را وصول کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات و معوقات بانک‌ها با حکم قضایی و تلاش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده بود.

بابایی، مشخص شدن حدود املاک، تثبیت مالکیت، مستندسازی اسناد و جلوگیری از دست درازی به منابع ملی، ضریب امنیت بالا، ارتقا سیستم سنتی به سیستم نوین، صرفه جویی در مصرف اوراق، تکریم ارباب رجوع، تحویل اسناد مالکیت در منازل و پیشگیری از جعل اسناد را از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد.

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سند و ۹۵ درصد اراضی ملی حدنگاری شده که این اقدامات در صیانت از اراضی و حفظ حقوق مردم موثر است.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان پنج هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال بدهی بانک‌ها را در سال گذشته وصول کرد.

بیش از ۹ میلیون هکتار از وسعت استان سمنان حدنگاری شده و طبق گزارش‌ها ۹۳ درصد اراضی دولتی و چهار هزار و ۶۶۵ هکتار بافت روستایی نیز حدنگاری شده است.

به گزارش ایرنا، معاون قوه قضائیه و رییس ثبت اسناد و املاک کشور به منظور شرکت در شورای قضای استان سمنان و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و چند طرح دیگر به استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha