۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84842735
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نصرالله: موضع مقاومت و دولت لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی یکی است

تهران- ایرنا- «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت که موضع دولت و مقاومت در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی یکی است.

به گزارش ایرنا از المیادین، سید حسن نصرالله گفت: محاصره اقتصادی جنگ و صبر بر آن جهاد است و به این رویارویی مقابله جهادی می‌گویند.

وی افزود: در این نبرد باید استقامت کنیم و این جهاد «فی سبیل الله» است، زیرا دشمن بر روی تسلیم و فروپاشی حساب باز کرده است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد، تا زمانی که پروژه آمریکایی و اسرائیلی وجود داشته باشد، در تمام سطوح نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی با آن مقابله خواهیم کرد.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به روش جست وجوی راه حل برای عبور لبنان از این مرحله ادامه می‌دهیم و اجازه جنگ داخلی را نمی‌دهیم.

وی در ادامه به آمریکایی‌ها هشدار داد و گفت: آمریکایی‌ها مراقب بازی با زمان باشند و موضع دولت و مقاومت در مساله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی یکی است.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: سوخت ایران به بنادر لبنان خواهد رسید و نه مانند گازوئیل که به بانیاس در سوریه رفت و بعد به لبنان آمد و همه اینها از تصمیم رسمی لبنان شروع می‌شود.

نصرالله افزود: به پرونده ترسیم مرزهایی دریایی کمی فرصت خواهیم داد تا ببینیم مسائل به کدام سمت پیش خواهد رفت.

وی پیش تر گفته بود: تنها چیزی که حزب الله در موضوع ترسیم مرزهایی دریایی می‌خواهد این است که به کشورمان کمک کنیم و به دولت عنصر قدرت در مذاکرات بدهیم.

دبیرکل حزب الله گفته بود: اکنون باز هم ما طرف مذاکره نیستیم و کسی را برای انجام این کار تکلیف نکرده‌ایم و انجام آن بر عهده ما نیست. با توجه به نتایج، نحوه عمل را در آینده مشخص خواهیم کرد و هیچ پاداش و تشکری از مردم نمی‌خواهیم. ‌ما به نفت و گاز و بقای کشور علاقه‌مندیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha