سازمان فرهنگ و ارتباطات قرارگاه دیپلماسی فرهنگی ایران است

 تهران- ایرنا- رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: در معادلات دیپلماسی فرهنگی کشور، نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان یک قرارگاه و نقطه ثقل غیر قابل انکار است. 

رضا ملکی عصر جمعه - ۷ مردادماه- در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نقش رایزنان فرهنگی و نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: ترسیم هرگونه ساختار و منظومه ای در حوزه های گوناگون ، نیاز به یک قرارگاه یا نقطه ثقل دارد. این قاعده در حوزه مهندسی فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: بهتر است طراحی و چینش مولفه های دیپلماسی فرهنگی کشور را در  یک قرارگاه هوشمند و متمرکز صورت داد. این قرارگاه، همان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. هر اندازه این قرار گاه در معادلات فرهنگی کشور تقویت شود، قطعا کارآیی بیشتری در انتقال پیام های موثر جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها خواهد داشت.

ملکی در عین حال تصریح کرد : رایزنان و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها رسالت بزرگی در تکمیل و تثبیت این ساختار بر عهده دارند.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ۶۰ کشور جهان اول مردادماه جاری با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور آغاز بکار کرد و عصر پنجشنبه 6 مرداد پس از ۶ روز برگزاری و برنامه فشرده با برگزاری آیین اختتامیه به کار خودش پایان داد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات قرارگاه دیپلماسی فرهنگی ایران است

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار وحیدی وزیر کشور، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجت الاسلام علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع), حجت الاسلام حمید شهریاری رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و علی اکبری معاون سازمان برنامه و بودجه از جمله مسئولان و شخصیت های بودند که در طول برگزاری اجلاس به ایراد سخن پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha