حسن آباد فشافویه، مقصد جدید اتوبوس خدمت فرماندار ری

شهرری- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان ری، در پنجشنبه های اتوبوس خدمت، این بار به حسن آباد فشافویه رفت و در بیشترین سهم از سفر یک روزه خود به روستاییان سر زد و پای صحبت های آنان نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید زمانی روز پنجشنبه به بخش فشافویه شهرستان ری سفر کرد، این برنامه های بازدید و نشست و برخاست از جمله برنامه های فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان هر ۲ هفته با عنوان "اتوبوس خدمت" است.

فرماندار ویژه شهرستان ری، در قالب اتوبوس خدمت تمامی مسئولان مربوط به جریان آن سفر را با یک خودرو با خود همراه می سازد و طی بازدیدهای از پیش تعیین شده، مباحثی را دنبال می کند.

زمانی این بار در ابتدای سفر خود به فشافویه سری به بخشداری فشافویه زد و در جمع مسئولان این بخش گفت: نقش شهرک صنعتی شمس آباد باید در بحث توسعه این بخش پررنگ تر و موضوع اصلاح منابع آب باید به طور جدی دنبال شود.

وی افزود: عمده ترین مشکل این بخش بحث پلاک های ثبتی و اصلاح و تهیه طرح های هادی است.

وحدت رویه در تصمیم گیری و برنامه ریزی داشته باشید

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه اعلام کرد: یکی از مباحثی که موجب می شود تا به اهداف برنامه ریزی شده خود دست نیابید، چند صدایی و نبود انسجام است.

وی اضافه کرد: در تمامی بخش های شهرستان همدلی و انسجام وجود دارد و روز به روز نیز به تصمیم مشترک رسیدن برای برنامه ها و اهداف نزدیک تر می شویم.

زمانی تاکید کرد: همه باید بر روی اولویت و مساله بخش محل خدمت متمرکز شوید و متوجه باشید وحدت نظر و وحدت در تصمیم گیری مهم است و در صورت نبود آن هیچ کدام از اهداف محقق نمی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری خواستار جدیت مسئولان بخش فشافویه در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شد و اعلام کرد: در شرایطی که با محدودیت منابع مواجه هستیم، پیش برد کارها و برنامه ها فقط با جذب سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است.

دفن روزانه بیش از پنج تن زباله ویژه

مقصد بعدی این سفر یک روزه  روستای هوشنگ آباد بود، نقطه ای که وزارت کشور، سازمان محیط زیست و سازمان همیاری شهرداری ها به عنوان محله دفن زباله های ویژه استان تهران انتخاب کرده اند.

سجاد نظری سرپرست پروژه دفن پسماند صنعتی در رابطه با نحوه فعالیت این سایت، به فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در این سایت ۳۴ سلول در ابعاد ۵*۱۰۰ متری با عمق پنج متر پیش بینی شده و اکنون زباله های ویژه ورودی به این سایت تفکیک و پس از فشرده سازی، با تمهیدات زیست محیطی دفن می شود.

وی تاکید کرد: تمهیدات زیست محیطی پیش بینی شده برای دفن زباله های ویژه آنچنان قوی است که از نفوذ شیرابه های احتمالی جلوگیری می کند، اگرچه طی ۲ سال گذشته از فعالیت این سایت هیچ شیرابه ای به غیر از آب باران مشاهده نشده است.

زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، از نحوه جمع آوری زباله ها، بی خطر سازی و نظارت بر روند دفن آنها جویا شد که نظری پاسخ داد: این زباله ها از بیمارستان های سراسر استان تهران، واحدهای صنعتی با فعالیت شیمیایی یا زباله های شیمیایی جمع آوری و در این محل با نظارت کارشناسان محیط زیست دفن می شود.

روستای قلعه؛ گلایه از نبود آب و نانوایی

نخستین روستایی که فرماندار شهرستان ری وارد آن و در جمع مردم حاضر شد، روستای قلعه بود، روستایی که ساکنانش می گفتند: آب را به سختی تامین می کنیم، نان را هم از نانوایی های حسن آباد با محدودیت بالا می خریم.

یکی از اهالی این روستا از نبود مدرسه مناسب برای کودکان خبر داد و گفت: اکنون یکی از اهالی به چند کودک روستا زیر سایه درخت آموزش می دهد، اما حتی فضایی کوچک برای ساخت مدرسه نداریم تا درخواست معلم داشته باشیم.

یکی دیگر از اهالی نیز از نبود پزشک و مراجعه نکردن پزشکان برای معاینه بیماران گلایه کرد و خواستار مساعدت فرماندار و سایر مسئولان برای حل مشکلات این روستای ۲۰ خانواری شد.

گلایه دیگر مردم روستای قلعه هدایت نکردن مسیر سیلاب قبل از ورود به روستا بود.

زمانی پس از شنیدن صحبت اهالی، قول مساعد برای رفع مشکل آب، تامین سهمیه آرد برای پخت نان در منزل و انتقال خط لوله گاز قبل از اجرای طرح هادی داد.

تامین ۴۰ درصد جک های برقی کشور

یک کارگاه تولیدی جک گازی در نزدیک شهرک صنعتی شمس آباد، میزبان بعدی فرماندار شهرستان ری بود.

سرمایه گذار این کارگاه صنعتی که در دیدار مردمی به سراغ زمانی فرماندار شهرستان ری رفته بود، برای راه اندازی خط توسعه خود نیاز به مجوز شهرداری داشت.

به گفته خداداد کرم پور سهام دار و سرمایه گذار این کارکاه تولیدی در صورتی که امکان راه اندازی خط توسعه این شرکت ایجاد شود، می تواند انواع جک های گازی را که در تولید صندلی های جک دار و اتوبوس کاربرد دارد، با به کارگیری حداقل ۱۵ نیروی دیگر تا حد تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشور را وارد مدار تولید کند.

طرح های هادی و ساخت و ساز غیر مجاز مهمترین درخواست روستاییان

زمانی در ادامه این سفر یک روزه به بخش حسن آباد فشافویه به روستاهای ابراهیم آباد، خانلق و کنارگرد پایین رفت و پای درد و دل مردم نشست.

دهیاران این روستاها اغلب از اجرا نشدن طرح هادی گلایه مند بودند و ساماندهی به ساخت و سازهای این روستاها را منوط به اجرای طرح هادی اعلام کردند.

راه اندازی کلانتری، تکمیل یا ساخت مدرسه، استفاده از مشورت اهالی قدیمی روستاها در تهیه طرح های هادی از دیگر مطالبات روستاییان و دهیاران بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha