۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84834944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توفان ۳۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه نخست امسال توفان و وزش باد شدید ۳۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های مختلف و بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت‌ها بیشتر به مزارع، باغ‌ها، زیرساخت‌های کشاورزی و دامی، حوزه سلامت، پروازها و محورهای مواصلاتی استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی خوب از وضعیت پیش‌بینی هوا از طریق صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و اخطاریه جوی و جدی گرفتن آن توسط مردم، کاهش ۱۳ درصدی خسارت ورزش باد شدید و توفان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، کاهش بهره‌وری محصولات کشاورزی، شکست درختان و تیرهای برق و خسارت به زیرساخت‌های شهری، تخریب ساختمان و تخریب تابلوها و علائم شهری را از دیگر خسارت‌های ناشی از توفان در استان ذکر کرد.

میرجلیلی از صدور ۱۴ اخطاریه هواشناسی توسط مدیریت بحران استان از ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: با صدور این اخطاریه‌ها تمام تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌ها آماده‌باش و فعال بودند که شاهد کاهش خسارت‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی‌ها و تشدیدی خشکسالی‌ها در چند سال اخیر وزش بادهای ۱۲۰‌ روزه سیستان و بلوچستان به ۱۷۰ روز رسیده است، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد روزها، سرعت ورزش باد، غلظت گرد و غبار ناشی از آن موجب شده درصد خسارت نیز افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: روزهای گرد و خاکی خراسان جنوبی در بهار امسال حدود سه برابر بیشتر از بهار پارسال بوده که افزایش سرعت وزش باد، خشکسالی و کم‌بارشی علت اصلی این پدیده در استان است.

وی با اشاره به افزایش دمای بی‌سابقه در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری هم گفت: در چهار ماه گذشته چند موج گرما در استان داشتیم که خسارت‌های جزئی به برخی محصولات کشاورزی، دام و طیور و  زیرساخت‌های گلخانه‌ای استان وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha