۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84834919
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وفات در قشم ۳۲.۷ درصد کاهش یافت

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84834919
وفات در قشم ۳۲.۷ درصد کاهش یافت

قشم - ایرنا - رییس ثبت احوال قشم گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۰۴ واقعه وفات در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۷ درصد کاهش داشته است.

علی اکبر قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا ۱۳۸ واقعه وفات در این شهرستان ثبت و گزارش شده بود.

وی با اشاره به آمار واقعه ولادت در این شهرستان گفت: در مدت یاد شده ۵۹۷ نوزاد در نگین خلیج فارس متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ که ۶۲۰ نوزاد در سرزمین آب و آفتاب متولد شده بودند، کاهش ۳.۸۵ درصدی داشته است.

رییس ثبت احوال قشم توضیح داد: در سه ماه اول سال جاری ۲۴۸ واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۲۶۹ ازدواج ثبت و گزارش شده بود با کاهش ۸.۵ درصدی مواجه هستیم.  

قربانی اضافه کرد: در مدت یادشده ۴۳ واقعه طلاق هم در این جزیره ثبت و گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ که ۵۱ طلاق انجام شده بود ۱۸.۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سه ماه اول سال جاری ۸۶۳ جلد شناسنامه مکانیزه جدید در این شهرستان صادر شده است.

رییس ثبت احوال قشم اعلام کرد: همچنین در این مدت قشموندان برای دریافت هزار و ۶۷ کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری به ۲۱۲ استعلام هویتی شهروندان درخواست شده از سوی ادارات دولتی (نظام وظیفه، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری، بانک، دادگستری و نظایر آن) پاسخ داده شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha