یکهزار و ۸۲۸ زایمان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم انجام شد

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از انجام و ثبت یکهزار و ۸۲۸ مورد زایمان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان مرزی خبر داد.

دکتر یاسر مرادی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یادشده هزار و ۸۹ زایمان طبیعی و ۷۳۹ زایمان سزارین در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم برای تولد ۸۵۹ نوزاد دختر و ۹۷۸ نوزاد پسر ثبت و گزارش شده است.

وی توضیح داد: این آمار در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تولد هزار و ۹۴۶ نوزاد با انجام هزار و ۲۳۸ زایمان طبیعی و ۷۰۸ زایمان سزارین و زاده شدن هزار و ۴۶ نوزاد ( ۹۳۲ دختر و هزار و ۱۴ پسر) بوده است.

براساس تحقیقات خبرنگار ایرنا به نظر می رسد با توجه به اینکه هیچ گونه زایمانی از سوی مادران باردار در منزل در سطح جزیره قشم انجام نشده است، کاهش هشت تا ۹ درصدی این آمار در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ممکن است به دلایل عدم فرزند آوری، کاهش ازدواج و مهاجرت ساکنین شناور این شهرستان مرزی باشد.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی CCU (مراقبت های ویژه قلبی)، ICU (مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی، به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha