۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84834426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: فرمانداران درباره معضل زباله اقدامات جدی تری انجام دهند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد شوراهای شهر گفت: فرمانداران درباره معضل زباله اقدامات جدی تری انجام دهند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در پنجمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان اظهار داشت: چند سالی است که شورای شهر رشت دستخوش بازیهای سیاسی شده که در این راستا شاهد ناهماهنگی در شورای شهر رشت و بعضی از شهرهای گیلان هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد تعدادی از فرمانداران درحوزه پسماند نیز گفت: ما نبایستی منتظر باشیم که دیگران برای ما کار انجام دهند و با توجه به گزارش محیط زیست، تعدادی از فرمانداران شهرهای گیلان بی‌خیال و منتظر معجزه هستند، اما مسئولیت کارها در شهرها برعهده فرمانداران است که انتظار می‌رود فرمانداران درخصوص معضل زباله اقدامات جدی‌تری را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: فرمانداران باید از شورا و شهرداریها درخصوص پسماند و همچنین سایر معضلات درخواست عملکرد داشته باشند، زیرا پسماند تهدیدی برای استانهای شمالی است و باید با جدیت بیشتری با این معضل برخورد کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: باید گزارشی از پسماند از سوی محیط زیست و سایر دستگاهها اخذ شود تا دستگاههایی که همکاری ندارند مشخص و معرفی شوند و همچنین کسانی که زحمت کشیده و در بخش ساماندهی و تفکیک زباله و همچنین دفع بهداشتی زباله پیشرفت داشتند و افرادی که در مسیر پیشرفت هستند نیز معرفی و مشخص شوند.

عباسی به فرمانداران موفق در بخش پسماند نیز اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر باید فرماندار، شهردار و دهیاری که در بخش پسماند فعالیت بیشتری داشتند معرفی و تشویق شوند و همچنین فرماندار، شهردار و دهیارانی که فعالیت مناسبی نیز نداشتند، مشخص و معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر باید از همه ظرفیتها استفاده شود تا معضل پسماند گیلان کاهش یابد که در این راستا نیز باید عملکردهای فرمانداران و دستگاهها از سوی روابط عمومی اطلاع رسانی شود تا مردم با عملکرد مسئولان بیشتر آشنا شوند و هر فرمانداری نیز نتواند از عملکرد خود دفاع کند، ناکارآمد و ناتوان است.

استاندار گیلان اظهار داشت: شهرداری ها مشکل مالی ندارند زیرا اعتبارات در اختیار آنان است و فقط باید با عملکرد مناسب خود این اعتبارات را جذب کنند و از سوی دیگر شهردارانی که در طرح تفکیک زباله از مبدا موفق باشند، منابع بیشتری به آنان تعلق می‌گیرد.

عباسی در خاتمه این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین فرمانداران برگزار شد، به مسعود کاظمی معاون امور عمرانی استانداری در بخش پسماند تنفیض اختیار داد تا وی فقط به بخش پسماند رسیدگی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha