هشدار استاندار گیلان نسبت به رفع مسئولیت دستگاهها در برابر تالاب انزلی

رشت - ایرنا - استاندار گیلان نسبت به رفع مسئولیت دستگاه ها در برابر حفاظت از تالاب انزلی هشدار داد و گفت: به جای اینکه توپ را به زمین هم بندازیم باید تالاب بین المللی انزلی را صیانت کنیم و این مسئله فقط با مسئولیت پذیری و هم افزایی ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب انزلی دو منشاء تهدید این تالاب را آلودگی و رسوبات دانست و گفت: این دو منشاء تهدید تالاب انزلی را به نابودی می کشاند.

وی به انعقاد تفاهم نامه برای جلوگیری از ورود فاضلاب رشت به رودخانه های زرجوب و گوهررود اشاره کرد و گفت: موارد قانونی انجام شده تا فاضلاب‌ها و آلودگی ها به سمت تالاب ورود نکنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پایان ورود فاضلاب به رودخانه از سمت زندان لاکان و سراوان اظهار داشت: همچنین قرار است مشکل فاضلاب مسکن مهر هم حل شود تا از انتقال فاضلاب به رودخانه ها جلوگیری شود.

عباسی تاکید کرد: دهیاران و شهرداران باید مراقب باشند تا از ورود آلودگی ها به تالاب جلوگیری شود.

برخورد قانونی با عاملان آتش سوزی تالاب باید جدی گرفته شود

استاندار گیلان با اشاره به آتش سوزی های اخیر تالاب انزلی اظهار داشت: اگر آتش سوزی در تالاب انزلی تعمدی باشد متخلفان باید شناسایی و معرفی شوند تا با آنها برخورد قانونی شود.

وی همچنین بر همکاری تمامی دستگاههای متولی در تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: اگر بستر تالاب به صورت غیر قانونی کاهش یافته باید کمیسیون رامسر رعایت شود.

عباسی با بیان اینکه همه باید برای صیانت از محیط زیست و تالاب بین المللی انزلی تلاش کنند گفت : باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و کارشناسان داخلی برای انجام کار اصولی و بر اساس علم و راه حل نتیجه بخش بهره گرفت و اکنون دیگر وقت آزمون و خطا نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha