۲۵۰ مبلغ دینی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۲۵۰ مبلغ دینی به روستاهای استان برای تبلیغ احکام دینی در آستانه ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مبلغ؛ ۲۵ نفر از حوزه علمیه قم و مابقی بومی خراسان شمالی محسوب می شوند و با حضور در محافل و مساجد نسبت به تبیین و تبلیغ معارف الهی و قرآنی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مبلغان اعزامی، جدای از روحانیون مستقر در روستاهای استان هستند که همواره در این مناطق فعالیت های تبلیغی انجام می دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های مبلغان در دهه اول ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مبلغان دینی به شکلی محدود اعزام می شدند، یادآور شد: اعزام این تعداد از مبلغ در راستای تبلیغ فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی انجام می شود و مردم در صورت نیاز به مبلغ به اداراه تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را ارایه دهند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه امید آفرینی و جمعیت، محور اصلی سخنرانی تمام برنامه ها در ماه محرم خواهد بود، گفت: نشست‌های مختلف از چند روز گذشته با هیات های مذهبی، مداحان و روحانیون برگزار شده است و تاکنون ۴۰ عنوان ویژه برنامه ماه محرم برنامه ریزی شده است.  

استان خراسان شمالی یکهزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha