۱۳۰۰ روحانی همزمان با ماه محرم به شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی اعزام می‌شوند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از آمادگی این سازمان برای برگزاری مراسم ویژه دهه نخست این ماه خبر داد و گفت: هزار و ۳۰۰ روحانی مبلّغ در ایام محرم به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام منصور امامی روز  چهارشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم افزود: از این تعداد، هزار و ۲۰۰ روحانی مبلّغ بومی بوده و ۱۰۰ روحانی مبلّغ نیز از استان قم به شهرهای مختلف استان جهت تبیین قیام ابا عبدالله الحسین (ع) اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: تسهیل صدور  مجوز و فضاسازی شهری مناسب برای هیات های عزاداری و همچنین همکاری و هماهنگی با نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت از جمله اقداماتی است که جهت برگزاری باشکوه عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: رونق بخشی به روضه های خانگی نیز از دیگر برنامه هایی است که بسترسازی مناسب برای فعالیت بهتر و بیشتر آنها در دستور کار گرفته زیرا اعتقاد ما بر این است که برپایی روضه های خانگی همواره توام با برکت بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به راه اندازی «رادیو اینترنتی محرم» اشاره کرد و ادامه داد: این رادیو روزانه چهارساعت محتوای تبلیغی در خصوص محرم، جهاد تبیین، انقلاب اسلامی و عاشورا  تولید کرده و در اختیار مبلّغان قرار می دهد.

وی گفت: مراسم اعلان عزا، در آستانه دهه نخست  محرم در سه نقطه ارومیه شامل خیابان دفاع مقدس، میدان امام حسین (ع) و خیابان ابوطالب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام امامی بیان اینکه شعار امسال ماه محرم، «نجات عالم با حسین است» در نظر گرفته شده، افزود: نظارت های لازم بر هیات های  عزاداری در دهه نخست ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین حمایت از موکب های سلامت در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اگر موج جدیدی از کرونا اعلام شود، همان گونه که در ۲ سال گذشته عمل شده، این بار نیز موارد لازم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ماه محرم از شنبه هفته آینده آغاز می شود و همزمان با آن، عزاداری مردم ایران اسلامی در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برپا خواهد شد و تا ۱۲ ماه محرم ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha