۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84703788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ مبلغ دینی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 84703788
۲۰۰ مبلغ دینی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان برای تبلیغ احکام دینی به روستاهای استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغان دینی اعزام شده جدای از ۱۲۰ روحانی مستقر در مساجد روستاها هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی دارند.

وی با بیان اینکه تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، جهاد تبیین و فرزندآوری از اولویت های تبلیغی است، گفت: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

حجت‌الاسلام هدایتی یادآور شد: مردم هر منطقه اگر نیازی به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و درخواست خود را ارئه کنند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته مبلغان دینی به شکلی محدود اعزام می شدند، گفت: در دو سال اخیر بدلیل شرایط کرونایی تنها ۵۰ مبلغ در قالب طرح چهره به چهره به روستاها اعزام و با مردم گفت و گو می کردند.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.
حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha