موکب‌های چهارمحال و بختیاری در زائرسرای‌ مرز شلمچه مستقر می‌شوند

شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای مراحل عملیاتی زائرسرای‌ این استان در مرز شلمچه گفت: اگر چه این مکان‌ تا اربعین امسال آماده پذیرایی کامل از زائران نخواهد شد اما اقدامات اولیه برای برپایی و استقرار موکب در این محل اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته‌ زیرساخت ستاد موظف است در کوتاه‌ترین‌ زمان، اقدام برای اجرای عملیات عمرانی در محل زائرسرای‌ استان در شلمچه را با جدیت دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه امکان تکمیل عملیات عمرانی ساخت زائرسرا تا پیش از اربعین امسال میسر نخواهد شد، تصریح کرد: با این‌ وجود شرایط برای استقرار موکب‌های‌ استان در محل زائرسرا و ایجاد سایه‌بان‌ موقت و ارائه خدمات به زوار حرم حسینی در زمان برگزاری مراسم پیاده‌روی‌ اربعین فراهم و در حال پیگیری است.

حسین‌میرزایی‌ بر ساماندهی شماره‌حساب‌های‌ اعلام شده‌ برای جمع‌آوری نذورات مردمی مربوط به اربعین حسینی و تفکیک شماره حساب مربوط به جمع‌آوری کمک‌ها در ساخت زائرسرای‌ استان در شلمچه‌ را نیز تاکید کرد و یادآور شد: تلاش شود تمامی تمهیدات لازم برای حضور باشکوه‌ زوار در مراسم پیاده‌روی‌ اربعین اندیشیده شود.

وی همچنین به نام‌نویسی بیش از پنج هزار و ۷۰۰‌ نفر از مردم استان در سامانه سماح‌ اربعین تا ابتدای‌ مرداد امسال‌ اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه این‌ آمار در حال افزایش است و بسیاری از زائران زمان بازگشت خود را به طور دقیق مشخص نمی‌کنند باید آمادگی‌های‌ لازم برای پوشش مناسب موج بازگشت زائران در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌ چهارمحال‌ و بختیاری ادامه داد: با توجه به همزمانی مراسم پیاده‌روی‌ اربعین با انتهای تابستان و تداوم شیوع ویروس کرونا همچنین لازم است اطلاع‌رسانی‌ها برای رعایت مسائل بهداشتی به زائران انجام شود و افرادی که دارای بیماری‌های‌ زمینه‌ای‌ هستند تا حد امکان از سفر به کشور عراق در این بازه‌ زمانی‌ خودداری کنند.

حسین میرزایی پیگیری برای تعیین مکان استقرار موکب‌های‌ استان، تهیه فهرست اقلام موردنیاز برای تجهیز موکب‌ها، بررسی موقعیت‌ و رفع نیازهای مواکب بهداشت و درمان استان با همکاری جمعیت هلال احمر و اتخاذ تمهیدات برای تامین ناوگان حمل و نقل به منظور جابه‌جایی‌ اقلام از استان به مواکب در کشور عراق را از دیگر مواردی دانست که لازم است کمیته‌های‌ ستاد اربعین آن‌ها را هر چه زودتر به نتیجه برسانند.

به گزارش ایرنا، مسوولان کمیته‌های‌ مختلف ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست در خصوص تامین دستگاه یخ‌ساز و آب معدنی موردنیاز برای تجهیز موکب‌های‌ استان، راه‌اندازی ۲ موکب حمل و نقل‌، هماهنگی برای اعزام مبلغان چندزبانه‌ در موکب‌ها و ارائه برنامه‌های‌ فرهنگی، استقرار ۲ دستگاه جرثقیل در محور بروجن و لردگان به عنوان یکی از محورهای اصلی عزیمت زائران به مرز شلمچه و آشکارسازی‌ نقاط حادثه خیز در این محور ارتباطی، نظرات و دیدگاه‌های‌ خود را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha