شبکه‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در حل مسائل دانشگاه‌ها بسیار راهگشاست

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شبکه‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقیاس دانشگاهی، استانی و ملی در حل مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بسیار راهگشاست.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین کلانتری شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه نخستین طرح ملی "ضیافت ایثار" که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: فرزندان شاهد و ایثارگر پایه های هویتی و افق تمدنی کشور را می سازند بنابراین نباید به سادگی از کنار آنها گذشت بلکه باید به صورت علمی و نظری از ظرفیت دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده کرد.

وی ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر یادگار ایثار و شهادت، جهاد و فراتر از جنگ و تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها هستند و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت فرزندان شهدا، پاسداشت شهدا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: به قول شهید مرتضی آوینی شاید جنگ خاتمه یافته است اما جهاد کماکان ادامه دارد و این فرهنگی است که ما در عرصه های جدید جهادی به ویژه در عرصه جهاد علمی به آن محتاجیم.

کلانتری اضافه کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر می توانند روایتگر مجاهدت های خاموش شهدا که به تصویر کشیده نشده و تبیین نشده اند، باشند و این امر رسالت فرزندان شهدا را بیشتر می کند.
کلانتری ادامه داد: تا کنون از ایثار و شهادت روایت های بسیاری صورت گرفته که خوب بوده اما کامل نبوده و روایت های خاموشی وجود دارد که که فرزندان شهدا باید آنها را روایت کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که اگر سخنان رهبر معظم انقلاب را سرلوحه تمامی سیاست و برنامه های خود قرار دهند، گام های بسیاری را در عرصه های مختلف به ویژه در دانشگاه بر خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی که بخش مهم آن به جهاد علمی اختصاص دارد، محتاج فرهنگی است که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد که دانشجویان منتسب به خانواده شهدا می توانند در این عرصه گام مهم و جدی بردارند و تحول عمیقی را در این عرصه نشان دهند، چرا که فرزندان شهدا سرمایه های نمادین کشور و فراتر از سرمایه های فرهنگی هستند و سرمایه نمادین، افق و آینده یک کشور را ترسیم می کند و در آن مسیر گام برمی‌دارد.

وی گفت: ما به شدت به کمک دانشجویان شاهد و  ایثارگر نیاز داریم و هیچ کس به اندازه این افراد نمی تواند در عرصه فرهنگ جهاد و ایثار عمل کنند لذا اگر این فرهنگ جهاد و ایثار توسط جامعه شاهد و ایثارگران و در مقیاس دانشگاهی، استانی و ملی بسط و گسترش پیدا کند بسیاری از مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها کم خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: باید در دانشگاه ها از ظرفیت دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده کرد و شبکه سازی و هم افزایی کرد و برای بسط و گسترش کانون های شهدا که در برخی دانشگاه ها فعال هستند، دانشجویان شهدا و ایثارگر باید میانداری کنند و این فضاها را گسترش دهند و همچنین مرتبط با فضاهای جدید نوآوری هایی را مبتنی بر نظام های ارزشی کهن داشته باشند و بدانید که در این عرصه ها وزارت علوم و سازمان دانشجویان نیز آنها را حمایت خواهند کرد.

این مسول گفت: از یک فعالیت علمی و فناوری سکولار در کشور اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد بلکه زمانی این رویداد جدی خواهد بود و گام های بلندی برداشته خواهد شد که مبتنی بر ایثار و فداکاری باشد، همان رشادت‌ها خودش را در این عرصه ها هم نشان دهد، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمی همراه با روحیه جهادی و ایثار و فعالیت های جهادی  تاکید کردند.

نخستین طرح ملی "ضیافت ایثار" همزمان با عید سعید غدیرخم و با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسولان کشوری و استانی، به میزبانی دانشگاه فردوسی در مشهد آغاز شد.
 طرح ملی "ضیافت ایثار" به مدت ۱۰ روز از ۲۷ تیرماه تا ۶ مردادماه سال جاری و با حضور بیش از ۶۰۰  دانشجو از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

   

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha