انگلیس مدعی اخراج اجباری ۲.۵ میلیون اوکراینی به روسیه شد

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی اخراج ۲.۵ میلیون شهروند این کشور به روسیه شد.

به گزارش ایرنا، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: از زمان آغاز تهاجم روسیه تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر از اوکراین اخراج و به روسیه منتقل شده‌اند. این درحالیست که روسیه با اتهامات مبنی بر اخراج اجباری اوکراینی ها مواجه است و گزارش شده که در بسیاری از موارد، اوکراینی ها در کمپ هایی که روسیه ایجاد کرده مورد بدرفتاری قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: در دونباس، نیروهای جدایی طلب روسیه و طرفدار این کشور ادعا می کنند که وارد حومه سیورسک شده اند. این امر تایید نشده است، با این حال، نیروهای روسی به دنبال حملات توپخانه ای به سمت سیورسک از لیسیچانسک به آرامی به سمت غرب پیشروی کرده اند تا مسیری را به سوی اسلوویانسک و کراماتورسک باز کنند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که شهر باهموت احتمالاً هدف بعدی روسیه در اوکراین خواهد بود.

این وزارتخانه از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور  بارها تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده است.

سفیر روسیه دیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای به دولت لندن توصیه کرد که در قبال جنگ در اوکراین واقع‌بینانه رفتار کند و با ارسال تسلیحات به کی‌یف آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکند. وی خاطر نشان کرد که که امکان پیروزی در برابر روسیه امری محال است.

آندره کلین وی پاسخ به این سووال که اگر روسیه دونباس را تصرف کند آیا به این جنگ پایان می‌دهد گفت: اگر بخواهم صریح صحبت کنم، نمی دانم. ما بارها پیشنهاد مذاکرات را مطرح کرده‌ایم و اگر اوکراین درگیری‌ها (در دونباس) را خاتمه دهد، می‌تواند را جنگ پایان دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha