برندسازی و تقویت زیرساخت‌ها، ضرورت‌های توسعه گردشگری در استان سمنان

سمنان- ایرنا- برندسازی و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی گرفته تا تقویت زیرساخت‌های گردشگری به منظور رونق صنعت گردشگری در استان سمنان در ملاقات معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استاندار سمنان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای۱۱ بافت تاریخی و  بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که تاکنون ۸۶۸ اثر تاریخی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی شده و  مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی و شیخ محمود مزدقانی است.
شمار میراث فرهنگی استان سمنان قابل توجه و نشان از پیشینه، تاریخ و اصالت استان دارد و چنین ظرفیتی برای جذب گردشگر در کمتر نقاط کشور دیده می‌شود و استفاده از این فرصت تنها نیازمند همراهی و هماهنگی بخش‌های مختلف است و اکنون برای هماهنگی در انجام کارها معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه پنجشنبه در  استان سمنان در نشستی حضور یافت.

برندسازی لازمه رونق بازار صنایع‌دستی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برندسازی و تامین بازار فروش به منظور حمایت از تولیدات صنایع‌دستی  مورد توجه ویژه  باشد.

جواد واحدی بیان کرد: دولت سیزدهم تمهیدات خوبی برای توجه به بازار فروش صنایع‌دستی اندیشیده و اعتبارات قابل توجهی برای تبلیغات و بازاریابی در این بخش در نظر گرفته است.
وی بیان کرد که استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های مختلف تاریخی و گردشگری، از استان‌های قابل توجه در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به قرار داشتن استان سمنان در مسیر زائران حرم مطهر رضوی گفت: این استان در مسیر ارتباطی چند استان بزرگ کشور قرار داشته و نیاز به برنامه‌های زیرساختی در حوزه گردشگری دارد.
واحدی با قدردانی از خدمات شایسته استاندار سمنان، بیان کرد: با حضور و نگاه ویژه استاندار سمنان، فضا برای ارتقای حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان فراهم است.
وی با اشاره به اینکه استان سمنان از پیشینه تاریخی بالایی برخوردار است، گفت: مهدی‌شهر و شهمیرزاد از جمله مناطق مهم گردشگری طبیعی استان هستند.
واحدی به تنوع و غنای صنایع‌دستی استان سمنان اشاره کرد و ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ساخت هتل‌ها و راه‌اندازی و حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، از جمله برنامه‌های وزارتخانه است.

تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری استان سمنان  دنبال می‌شود 

استاندار سمنان نیز با بیان اینکه استان سمنان دارای آثار ثبت شده مختلف، شهرهای نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری قابل توجه است، گفت: استان سمنان ایران کوچک است.
سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت زائران و مسافران در استان سمنان استفاده شود، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان دنبال می‌شود. 
استاندار سمنان از گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و زودبازده یاد کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، نوروز امسال، میزان ماندگاری مسافران در استان از چهار ساعت به ۱۲ ساعت افزایش یافت.
هاشمی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرهای استان را در افزایش ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای موثر دانست و افزود: دهیاری‌ها نیز به فعالیت جدی در حوزه گردشگری و تقویت و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی مکلف شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه نگاه به استان سمنان باید کشوری باشد، گفت: تحول در استان نیاز به توجه به حوزه زیرساختی دارد و تأمین زیرساخت‌های گردشگری نیز نیاز به تخصیص اعتبارات ملی دارد.
استاندار سمنان فعالیت‌های انجام شده به وسیله مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نگاه به حوزه میراث‌فرهنگی باید تخصصی باشد و تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز یکی از راه‌های معرفی استان را برگزاری جشنواره‌ها، رالی خودرو و فم تور عنوان کرد و گفت: برگزاری رویدادهایی مانند رالی اتومبیل‌رانی، بزرگداشت عرفای استان و رویدادهای سفال و سرامیک در استان در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha