تامین آب، تسریع در راهسازی و توسعه صنایع مطالبات مردم شرق کرمانشاه از رئیس جمهور

کرمانشاه - ایرنا - پروژه‌های فراوانی در شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف از جمله راهسازی، سدسازی، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی و ایجاد و توسعه صنایع بزرگ در دست احداث است و مردم این منطقه انتظار دارند در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه روند ساخت این پروژه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در تب و تاب آماده شدن برای استقبال و میزبانی از کاروانی است که با شعار دولتی مردمی برای ایران قوی به حرکت درآمده و قصد دارد تا برای این خطه خیر و برکت را به همراه آورد.

سه شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین در شرق استان کرمانشاه سابقه ای درخشان در انقلاب اسلامی دارند و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها همیشه یار و یاور انقلاب و رهبری بوده اند.

با اعلام زمزمه های سفر رئیس جمهور و هیات دولت از سوی مسئولان و انعکاس در رسانه‌ها و مطبوعات به این استان، مردم و مسئولان مطالبات، خواسته‌ها و کمبود های شهر و دیار خود از جمله توجه به تامین آب شرب پایدار، حل مشکل بیکاری، راه سازی و حق مناطق جنگی را به شکل‌های گوناگون مطرح کردند و بر این باورند که دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به خواسته‌های آنان توجه کند.

اتمام ساخت سد آناهیتا کنگاور بعد از ۱۳ سال، مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

فرماندار کنگاور در خصوص اولویت‌دار ترین طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان گفت: تکمیل ساخت سد آناهیتا از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است که نیاز به حمایت ویژه دولت در جهت تامین اعتبار دارد.

«فرزاد الماسی» افزود: عملیات اجرایی این سد سال ١٣٨٩ آغاز شده و تاکنون ٧۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن نیازمند اختصاص اعتبار ٣٨٠ میلیارد تومانی است.

وی مهمترین مشکلات و عقب بودن از برنامه زمانبندی مصوب این سد را، عدم پرداخت بموقع صورت وضعیت کارکرد پیمانکاران، اعتراض کشاورزان در زمینه عدم دریافت خسارت بهای تملک اراضی واقع در مخزن سد، نارضایتی پیمانکاران در زمینه تورم موجود در بازار و دریافت اسناد خزانه مدت دار بجای پول نقد عنوان کرد.

تامین آب، تسریع در راهسازی و توسعه صنایع مطالبات مردم شرق کرمانشاه از رئیس جمهور

نمایی از ساخت سد آناهیتا کنگاور

اجرای عملیات پروژه ۲ بانده کردن کنگاور–تویسرکان

الماسی در ادامه با اشاره به ۲ بانده کردن محور کنگاور - تویسرکان به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردمی و پروژه های نیمه تمام این شهرستان اظهار داشت:  کل اعتبار تخصیص یافته این پروژه تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان بوده که به علت کمبود اعتبارات جهت اجرای پروژه و عدم پرداخت مطالبات کشاورزان و مالکین پروژه در حال حاضر تعطیل است.

فرماندار کنگاور در ادامه اجرای پروژه چهار خطه کردن محور کنگاور به نهاوند را یکی دیگر از مطالبات به حق مردمی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تکمیل دو بانده کردن این محور کار بسیار مهمی است که باعث کاهش تصادفات در این محور حادثه‌خیز می‌شود.

الماسی ادامه داد: آغاز دو خطه کردن این محور مربوط به سال ۱۳۸۹ با مبلغ اولیه قرارداد ۵۲۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر به علت کمبود اعتبارت پروژه نیمه فعال است.

تامین آب شرب پایدار و اصلاح شبکه

وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی های چندین ساله، کاهش منابع زیرزمینی و فرسودگی شبکه آب شرب شهری کنگاور باعث افت فشار و قطعی آب و نارضایتی اجتماعی شده است، گفت: آب به عنوان یک موضوع بسیار جدی، اولویت شهرستان است که انتظار داریم هیات دولت نگاه ویژه ای به موضوع آبرسانی به شهر کنگاور و روستاها داشته باشد.

نماینده عالی دولت در کنگاور در ادامه اظهار داشت: در راستای شکل‌گیری زنجیره ارزش محصولات نفت و پتروشیمی در استان، پیگیری های بسیار زیادی برای ایجاد پتروشیمی در شهرستان کنگاور انجام شده است.

وی گفت: احداث پتروشیمی کنگاور بی‌گمان نقش مهمی بر چالش بزرگ بیکاری جوانان این شهرستان دارد که تسریع در اجرای عملیات احداث پتروشیمی خواست عمومی است.

معبدآناهیتا؛ ظرفیتی بی نظیر برای اشتغال زایی

«مهرموسوی» یک پدر بازنشسته آموزش و پرورش اهل کنگاور است و با گلایه از بیکاری سه فرزندش از رئیس‌جمهور خواست تا مشکل اقتصاد و بیکاری جوانان را در استان کرمانشاه مرتفع کند.

این پدر بازنشسته افزود: سه فرزندم را به دانشگاه فرستادم تا تحصیل کنند بعد از فارغ‌التحصیلی اکنون خانه‌نشین هستند از رئیس‌جمهور مردمی می‌خواهم به جوانان توجه کنند و نگذارند جوانان ما از بیکاری به دام اعتیاد و عواقب بد دچار شوند.

وی یادآور شد: معبدآناهیتا به عنوان ظرفیت بزرگ گردشگری کنگاور سالهاست در سایه فراموشی دولت ها مغفول مانده که پتانسیل منحصربه فردی برای کسب درآمد ملی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

تامین آب، تسریع در راهسازی و توسعه صنایع مطالبات مردم شرق کرمانشاه از رئیس جمهور

حذف مشوق مالیاتی در صحنه؛ کوچ سرمایه‌گذاران صنعتی

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه نیز در گفت و گو با ایرنا، رویکرد دولت را جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود با حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، فضای لازم برای رونق فضای کسب و کار نیز فراهم شود.

«جهانبخش زنگنه‌تبار» با اشاره به اینکه شهرستان صحنه به عنوان یک شهرستان برخوردار باعث می شود واحدهای تولیدی مشمول مالیات شوند، گفت: مشوق‌هایی چون معافیت و بخشودگی مالیاتی ۲۰ ساله عامل جذب سرمایه گذاران است و با توجه به حذف این مشوق‌ در شهرستان صحنه انگیزه‌ای برای جذب سرمایه گذاران باقی نمی ماند و انتظار داریم این مشوق معاف مالیاتی دوباره به شهرستان صحنه تعلق گیرد.

وی در ادامه به مشکل بیکاری جوانان اشاره کرد و افزود: راه اندازی فاز دوم کارخانه ایران خودرو صحنه علاوه بر درآمد ریالی مناسب برای منطقه و کشور موجب بکارگیری نیروی کار انسانی، بسیار خوبی برای جوانان بیکار و مردم منطقه خواهد شد.

زنگنه تبار همچنین با بیان اینکه تعیین و تکلیف وضعیت شهر شیمی صحنه از دیگر مطالبات مردمی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه این شهرک ۵۱هکتاری به عنوان یکی از اولین شهرک های خصوصی کشور بوده است که مقوله خصوصی سازی به نحو مطلوب در آن صورت نگرفته است.

تعیین و تکلیف املاک کمیته امداد شهر صحنه

یک شهروند صحنه ای نیز با اشاره به موضوع مجتمع اقتصادی و مالکیت کمیته امداد بر سه هزار و ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی شهرستان صحنه، گفت: این موضوع بعد از دهها سال مشکلات زیادی در بحث دریافت تسهیلات نقل و انتقالات و ساخت و ساز و … برای ما مردم ایجاد کرده است که انتظار می رود با سفر رئیس جمهور و تلاش وزرا و مسئولان اجرایی و کمیته امداد و ثبت اسناد و املاک این موضوع سریعتر مرتفع گردد.

«خدابنده لو» یک کشاورز صحنه ای نیز با اشاره به مشکل چندین ساله مردم با اداره اوقاف گفت: قصه پرکلاف ساکنین چندین روستا موقوفه بخش دینور و خدابنده لو و کشاورزان با اداره اوقاف، نگرانی زیادی به وجود آورده که نیازمند ورود مسئولان مربوطه با همکاری اواقاف و پیگیری مطالبات آنها و پایان دادن به این خواسته کهنه است.

راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی غرب، مهمترین مطالبه مردم هرسین

فرماندار هرسین نیز در خصوص مطالبات و خواسته های مردمی از رئیس جمهور و هیات دولت به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی مجدد کارخانه کاغذسازی غرب که مجوز ساخت آن مربوط به سال ۷۳ است، مهمترین مطالبه مردم هرسین است که اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

«عبادالله کنجوریان» افزود: کارخانه کاغذسازی ۵۲ هکتار مساحت دارد که حدود ۳۵ میلیون دلار برای این کارخانه سرمایه‌گذاری شده و سرمایه‌گذاری عمده آن« شستا» و هلدینگ سرمایه‌گذاری وابسته به بانک سپه بوده است.

وی گفت: فاز نخست این کارخانه در سال ۷۶ به بهره‌برداری رسیده اما در سال ۸۱ گرفتار رکود و درنهایت، تعطیلی می شود.

فرماندار هرسین گفت: در صورت احیا و راه اندازی این کارخانه، زمینه اشتغال صدها نفر به طور مستقیم و بیش از یک هزار نفر غیرمستقیم فراهم می‌شود. 

تامین آب، تسریع در راهسازی و توسعه صنایع مطالبات مردم شرق کرمانشاه از رئیس جمهور

با احداث سد «بابازید» مشکل تامین آب کشاورزی هرسین مرتفع می‌شود

کنجوریان در ادامه احداث سد بابازید هرسین را از دیگر مطالبات مردمی عنوان کرد و افزود: در صورت احداث این سد علاوه بر حل بخش عمده ای از مشکلات تامین آب بخش کشاورزی، مشکلات بخش صنعت شهرستان نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز اول مطالعه سد بابازید که همان برآورد و مطالعات فنی طرح است، انجام شده است، افزود: احداث این سد همچنین می تواند مانع از هدر رفت آب سراب هرسین و نیز چشمه های آن شود.

سنگ‌اندازی بانک‌های عامل در دادن وام ازدواج به جوانان

یکی از زوج‌های جوان هرسینی نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی به استان کرمانشاه قطعا امید و نشاط را به استان هدیه خواهد داد. یکی از دغدغه‌های جوانان امروزی مشکلات اقتصادی است.

م عبداللهی افزود: باوجود اینکه مدیران شعار تشویق به تشکیل خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری را سر می‌دهند متاسفانه با سنگ‌اندازی بانک‌های عامل در دادن وام ازدواج به جوانان این موضوع تبدیل به یک معضل شد که امیدوارم با سفر آقای رئیسی به کرمانشاه این مشکل حل شود و ایشان از زوج‌های جوان حمایت کنند.

مردم شرق استان کرمانشاه کلیدواژه‌های مشترکی از مشکلات را بیان کردند که با سفر رئیس‌جمهور به این استان منتظر عملکرد انقلابی این دولت خواهند بود و قطعاً این سفر می‌تواند تحولات شگرفی در توسعه پایدار کرمانشاه به ویژه شرق استان به همراه داشته باشد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ ۲۳ تیرماه به کرمانشاه سفر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha