وزیر کشور: بهترین خدمات به گردشگران ساحلی مازندران ارائه شود

ساری - ایرنا - وزیر کشور گفت : بهترین خدمات زیرساختی و تفریحی به گردشگران ساحلی مازندران با پیگیری و تلاش های شبانه روزی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از سواحل بابلسری خزر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید از ظرفیت گردشگران میلیونی که سواحل دریای مازندران را برای تفریح و سیاحت انتخاب می‌کنند برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه نهایت بهره را برد.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ستادی موظف به ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران ساحلی هستند و تامین امنیت و سلامت مسافران جزو اولویت های اساسی فرمانداران شهرستان های ساحلی استان باشد.
وزیر کشور با بیان این که، زیرساخت های تفریحی و گردشکری با رعایت شئونات اسلامی در سواحل مازندرانی خزر تقویت شود، ادامه داد: وزارت کشور برای تحقق این امر به طور حتم حمایت های لازم را از مسئولان امر انجام خواهد داد.
وحیدی با بیان این که، پرداخت به موقع مطالبات ناجیان غریق باجدیت باید پیگیری و انجام شود، اضافه کرد: پرداخت به موقع دستمزد این قشر زحمتکش جزو اولویت های اساسی مدیران استانی باشد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور به منظور بررسی اجرای طرح آزادسازی سواحل در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.
رئیس جمهور دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد. این دستور همان روز با آزاد سازی حریم دریای مازندران در بابلسر که در اختیار ارودگاه بهزیستی بود اجرایی شد و طی ماه های گذشته هم در شهرهای ساحلی استان تعداد دیگری از مجموعه های دولتی اقدام به عقب نشینی از حریم ساحلی کردند.
تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی است.   تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.
طبق اعلام مسوولان مازندران، تقریبا قاطبه دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کرده اند. بخش اندکی که باقی مانده است یا غیرقابل عقب نشینی است مانند بنادر که تاسیساتشان باید در حریم ۶۰ متری باقی بماند و یا این که نیازمند هماهنگی و زمان بر است چون سازه هایی دارند که باید صرفه و صلاح بیت المال برایشان در نظر گرفته شود. مثلا برای جایی مانند ساحل شرکت نفت در محمودآباد که بخشی از استخر آن در حریم ساحلی قرار دارد، تصمیم بر این شد که استخر تخریب نشود ولی برای استفاده بانوان بهینه سازی گردد.
مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در مقایسه با استان های گیلان و گلستان است.   ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران ساحلی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha