راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه بانوان به‌خصوص در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "جواد قناعت" روز یکشنبه در دیدار "انسیه خزعلی" معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می‌رود به‌خصوص برای بانوان به طور ویژه مساعدت شود.

وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز تامین می‌شود گفت: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی است که حداقل در ۲ شهرستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان نیاز است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به‌خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: گستردگی این استان باعث شده در گذشته کمتر به خصوص در زمان خراسان بزرگ به خراسان جنوبی توجه شود.

وی با اشاره به فاصله خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار ادامه داد: علیرغم اینکه در سایر استانها کارهای توسعه‌ای دنبال می‌شود اما در این استان پیگیری‌های فعلی در حوزه زیرساختی است لذا هنوز در گام‌های اولیه هستیم البته کارهایی هم شده اما در مقایسه با استان‌های دیگر فاصله زیاد است.

وی با اشاره به ضعف‌های زیرساختی سنتی در حوزه بانوان گفت: نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با هدف نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان در عرصه‌های مختلف برپا شده تا در این نمایشگاه توانمندی زنان استان در حوزه فرهنگی، اقتصادی و علمی به نمایش گذاشته شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: علیرغم مشکلات و ضعف زیرساختی در استان اما ظرفیت و سرمایه نیروی انسانی در خراسان جنوبی بالا بوده و با توجه به دانشگاهی بودن استان امکان توسعه در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

وی گفت: با توجه به توانمندی‌های زنان خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه صنایع دستی و گردشگری بنا داریم مقدمات برای حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف شغلی فراهم شود.

قناعت افزود: تقاضا داریم نگاه ویژه به بانوان خراسان جنوبی شود تا بتوانیم از ظرفیت آنان در سطح ملی استفاده کنیم.

"انسیه خزعلی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین روز سفر به خراسان جنوبی همزمان با عید سعید قربان در بیرجند با خانواده جانباز ۷۰ درصد و استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.

افتتاح نمایشگاه ایده، خانه و فن بازار در بیرجند، دیدار با فرزندان شاهد و نشست نخبگان از دیگر برنامه‌های این سفر در روز یکشنبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha