۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های این نهاد در جریان سفر استانی رییس‌جمهور مصوب شد که با جذب آن اقدامات موثری اجرا می‌شود.

فرشید ریاحی سامانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه فاز دوم و انجام عملیات اجرایی روستاهای در معرض خطر و ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومین از محل اعتبارات بنیاد برکت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: فاز نخست مطالعه برای در جاسازی و یا جابه‌جایی ۴۷ روستای در معرض خطر استان انجام شده است اما مرحله دوم این مطالعات باقی مانده است که با جذب اعتبار سفر رییس‌جمهور می‌توان وضعیت این روستاها را تعیین تکلیف کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تکمیل ۴۲ واحد مسکن روستایی نیمه‌کاره در روستای لبد تصریح کرد: ساخت مسکن برای بی‌بی‌گل یکی از اهالی روستا که مورد تاکید رییس‌جمهور بود تکمیل شده است و عملیات تکمیل ۴۲ واحد مسکونی نیمه‌تمام اهالی این روستا نیز آغاز شده و بخشی از مصالح به منطقه انتقال داده شده است.

ریاحی سامانی با بیان اینکه برای تمامی روستاهای استان طرح هادی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: برای بازنگری و اجرای این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن متولی اجرای این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که شامل ۴۲ شهر استان می‌شود و در همین راستا ۳۷ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار نفر تایید نهایی شدند و دارای شرایط هستند، چهار هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب کردند و تاکنون سه هزار نفر وجه اولیه که ۴۰ میلیون تومان است را واریز کرده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرعت‌بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را نیازمند تامین زمین دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها برای تامین زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی انجام شده و در حال طی شدن مراحل اداری اعم از کمیسیون‌های مربوطه برای الحاق و طراحی تفکیک است که با طی شدن این روال اراضی تحویل بنیاد مسکن می‌شود.

ریاحی سامانی با اشاره به مدل گروه‌ساخت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در این مدل متقاضیان گروه‌بندی می‌شوند و متناسب با ضوابط زمین را تحویل می‌گیرند و خودشان به طرح متصل می‌شوند و واحدهای مسکونی را احداث می‌کنند از همین رو توصیه می‌شود متقاضیان از این فرصت استفاده کنند چراکه هزینه احداث واحد مسکونی در این مدل ارزان‌تر است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha