۳۶۰میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل اختصاص داده شد.

اصغر احمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات در قالب سه سر فصل از جمله اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و مبازره با خشکیدگی جنگل‌های زاگرس، تامین و تجهیز ساختمان‌های حفاظتی پیش‌بینی و تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات در دست ابلاغ است، اظهار داشت: مبارزه با آفت جوانه‌خوار و برگ خوار بلوط از اولویت‌های این اداره کل است که پس از ابلاغ اعتبارات عملیاتی خواهد شد.

احمدی افزود: ۳۰ هزار هکتار از مجموع ۳۱۱ هزار هکتار وسعت جنگل‌های استان درگیر آفت جوانه خوار بلوط است و ۷۰۰هکتار از این میزان در مرحله طغیان و بحرانی قرار گرفته که مقابله با این آفت نیازمند تخصیص اعتبار و عزم ملی، خرد جمعی بین مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

به گفته وی، برای اجرای طرح مقابله با این آفت نیازمند تامین اعتبار است که محلول پاشی به وسیله بالگرد و هوایی در مناطق مختلف استان انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۷۸۰ هزار هکتار مساحت استان با اولویت مناطق بحرانی که بیشترین میزان فرسایش خاک و رسوب را دارد، اجرا شده است.

وی افزود: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ سازه طرح آبخیزداری در ۴۱۱ هزار هکتار مساحت استان در راستای مقابله با فرسایش خاک و رسوب در قالب احداث سازه‌های مکانیکی، خاکی، سنگی، ملاتی، خشکه چین، سیستم پخش سیلاب و اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha