۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84803728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشت میزبان مسابقات شطرنج بین‌المللی شد

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84803728
رشت میزبان مسابقات شطرنج بین‌المللی شد

رشت – ایرنا – نخستین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی گیلان، طی ماه جاری به میزبانی رشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابتها از روز ۱۸ تیر ماه جاری به مدت یک هفته ، به میزبانی شهرستان رشت و در محل دانشگاه گیلان آغاز خواهد شد.

حسین میربلوک افزود: در این دوره از رقابتها، زبده ترین شطرنجبازان ایران از استانهای مختلف کشور به همراه شطرنجبازان چند کشور صاحب نام این رشته ورزشی حضور یافته و در رده سنی آزاد با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر به دلیل کرونا در رشت لغو شده بود، تصمیم گرفتیم تا اولین دوره رقابتهای بین‌المللی شطرنج جام گیلان را در رشت برگزار کنیم تا علاقمندان به این رشته در گیلان از برپایی مسابقات بین‌المللی محروم نشوند.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه این رقابتها بین‌المللی است و با حضور شطرنجبازان زبده داخلی و کشورهای خارجی انجام می شود، برگزاری این مسابقات در فدراسیون شطرنج کشور، فدراسیون آسیایی و همچنین فدراسیون جهانی ثبت شده و هر ساله در فصل تابستان این رقابتها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری این دوره از رقابتها با توجه به حضور تعداد شطرنجبازان انجام می شود و در نهایت نیز ۱۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی به نفرات برتر نخستین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان اهداء خواهد شد.

میربلوک اظهار کرد: با وجود اینکه اولین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان برگزار خواهد شد، پیش بینی می کنیم که استقبال از این رقابتها مناسب باشد و همچنین امیدواریم که برترین شطرنجبازان ایرانی و زبده‌ترین شطرنجبازان کشورهای خارجی در این رقابتها حضور یابند تا سطح کیفی این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شود.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha