۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84823134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شطرنجباز رشتی قهرمان مسابقات بین‌المللی جام گیلان شد

رشت - ایرنا - نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان ، عصر شنبه با قهرمانی آرش طاهباز شطرنجباز اهل شهرستان رشت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابتها ، بیش از ۶۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، هندوستان ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، سوریه و ارمنستان حضور داشتند که در ۲ جدول با هم به رقابت پرداختند.

برای جدول نخست شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای یکهزار و ۸۰۰ و در جدول دوم نیز، شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر این امتیاز در برابر هم دست به مهره شدند که در نهایت در جدول اول(A) که در ۹ دور به روش سوییسی برگزار شد، آرش طاهباز از استان گیلان با کسب هشت امتیاز مقام قهرمانی این دوره از رقابتها را به خود اختصاص داد.

همچنین مسعود مصدق پور دیگر شطرنجبار کشورمان با کسب ۷.۵ امتیاز دوم شد ، سینا موحد از ایران ، لئون باباجیان از ارمنستان ، آریا امیدی و سیدمهرداد خوشکلام نیز از ایران با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی، به ترتیب در مکانهای سوم تا ششم نخستین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان قرار گرفتند.

در پایان رقابتهای جدول دوم (B) که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر یکهزار و ۸۰۰ حضور داشتند و در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت پرداختند، مرتضی امیرخانلو از مازندران با کسب ۹.۵ امتیاز قهرمان مسابقات بین‌الملی جام گیلان در این جدول شد.

همچنین محمد هنرپرست و بابک حقدوست از ایران با کسب ۹ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند، پارسا ناظریان ، محمدامین محمدی و امیرعلی حسین زاده دیگر شطرنجبازان ایرانی نیز با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم مسابقات بین‌المللی جام گیلان را کسب کردند.

نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان ، به مدت هشت روز در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد که در نهایت به نفرات برتر این دوره از مسابقات، ۱۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha