اکثر آمریکایی‌ها جنگ اوکراین را عامل اصلی افزایش قیمت سوخت نمی‌دانند

تهران-ایرنا- همزمان با اینکه دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که روسیه مسئول افزایش بهای سوخت از جمله قیمت نفت و گاز است، نظرسنجی جدید نشان داده که تنها یک نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۱۱ درصد) با این دیدگاه موافقند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، تارنمای «راسموسن ریپورتس» شرکت فعال در زمینه جمع‌آوری، انتشار و توزیع اطلاعات نظرسنجی عمومی، نوشت: واضح است که اکثر رای دهندگان توضیحات جو بایدن در مورد قیمت های بالای بنزین را نمی پذیرند و می گویند که او به طور کلی عملکرد ضعیفی در مدیریت اقتصاد داشته است.

نظرسنجی جدید راسموسن که به صورت آنلاین و تلفنی انجام شده است نشان می دهد که بیش از نیمی (۵۲ درصد) از آمریکایی های شرکت کننده سیاست های ضعیف بایدن در بخش انرژی را مسئول افزایش قیمت ها می دانند.

این نتایج نشان داد از بین شرکت کنندگانی که نه بایدن و نه پوتین را در افزایش بهای سوخت مقصر می دانستند، ۲۹ درصد مسئولیت را به گردن شرکت های نفتی انداختند.

شرکت کنندگان معتقد بودند که  این صنعت از تنش های ژئوپلیتیک فعلی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین برای افزایش قیمت ها استفاده کرده است.

تارنمای راشاتودی روسیه در پوشش این نظرسنجی نوشت: بایدن احتمالا با اگاهی از این که روایت او از نقش پوتین در افزایش بهای سوخت خریداری ندارد اکنون می گوید «شرکت های نفت و گاز بیشتر از خدا پول در می آورند» به گفته او، شرکت های نفتی عمدا از استخراج نفت دست برداشته اند زیرا تولید نکردن این محصول پول بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد.

در حالی که آمریکا واردات نفت و گاز روسیه را در ماه مارس منع کرد مسکو تنها دو درصد در صادرات این محصولات به این کشورنقش دارد و آمریکا صادرکننده اصلی است.

 بهای سوخت از جمله بنزین به طور گسترده به عنوان موضوع مهمی درآستانه انتخابات میان دوره ای کنگره در نظر گرفته می شود. حدود ۹۲ درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی افزایش قیمت بنزین، نفت، سوخت مورد استفاده در گرمایش خانه و سایر سوخت ها را مشکلی جدی دانستند و ۶۸ درصد آن بسیار «جدی» توصیف کردند.

با توجه به این که هیچ نشانه ای از چرخش اقتصادی  مشاهده نمی شود و با در نظر گرفتن برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر، حزب دموکرات احتمالا به خاطر مشکلات اقتصادی که رأی دهندگان با آن مواجه اند، مقصر شناخته می شود و هر دو مجلس کنگره ممکن است تحت کنترل جمهوری خواهان قرار گیرند.

نظرسنجی راسموسن که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که فقط ۲۷ درصد رای دهندگان آمریکایی نحوه مدیریت اقتصادی در دولت بایدن را «عالی» یا «خوب» ارزیابی کردند که کاهش ۵ درصدی را نسبت به ما دسامبر نشان می داد.

۵۷ درصد رای دهندگان مدیریت اقتصادی بایدن را «ضعیف» ارزیابی کردند.

همچنین تقریبا سه چهارم آمریکایی ها گفتند وضعیت اقتصادی کشورشان در سال گذشته وخیم تر شده و فقط ۱۱ درصد خلاف این نظر را داشتندو بقیه گفتند هنوز برای پاسخگویی در این زمینه تصمیمی نگرفته اند.

نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر از رای دهندگان احتمالی آمریکا در فاصله زمانی ۱۶ تا ۱۹ ژوئن (۲۶ تا ۲۹ خرداد) انجام شده است.

قیمت بنزین در آمریکا به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کرده و به بالاترین رقم در تاریخ این کشور رسیده است. بر اساس گزارش ها، قیمت سراسری بنزین در آمریکا همزمان با مشکلات اقتصادی و افزایش تورم افسار گسیخته در این کشور، از ۵ دلار فراتر رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha