۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2303
کد خبر: 84793681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شهرقدس: فرهنگ اشتغال باید اصلاح شود

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84793681
فرماندار شهرقدس: فرهنگ اشتغال باید اصلاح شود

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرقدس گفت: باید اقداماتی در خصوص اصلاح فرهنگ اشتغال انجام شود و روند کار از مشاغل پشت میزنشینی فراتر رود؛ در حال حاضر صنعتگران در این شهرستان آمادگی خود را برای جذب نیرو اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وحید گلی‌کانی روز یکشنبه در دومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به  ارتقای اشتغال و خط تولید مراکز تولیدی افزود: با وجود اعلام آمادگی صنعتگران شهرقدس برای جذب نیرو، با کاهش نیروی کار مواجه هستیم که یکی از عوامل این موضوع نبود آموزش مناسب و برون‌سپاری آموزش‌های رایگان در فنی و حرفه‌ای است.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در حوزه اشتغال، راستی آزمایی آمارها است، در حالی که در سالهای گذشته برش‌های شهرستانی بعضی از دستگاه‌ها، خارج از ظرفیت و قوانین بوده است.

گلی‌کانی با بیان اینکه عزم جدی‌ در بدنه دولت سیزدهم برای افزایش اشتغال شکل گرفته است، اظهار خاطرنشان کرد: در شهرقدس نیز برای ارتقا حوزه‌های خط تولید بعضی از مراکز، اقداماتی مطلوبی در دست انجام است.

فرماندار شهرقدس گفت: سهمیه شهرستان در سامانه رصد چهار هزار نفر در سه ماه اول امسال بوده که با هم‌پوشانی دستگاهای اجرائی، همکاری شرکت‌ها در بخش خصوصی و واحدهای صنفی این آمار بیشتر و به نوعی با انجام این برنامه ضریب خطای آمار ارائه شده در حوزه اشتغال به صفر نزدیک شده است.

این مسئول افزود: برای اولین بار در سطح کشور اولین پروانه صنفی به صنعتی در شهرقدس صادر شد و این درحالی است که حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ پروانه صنفی در شهرستان وجود دارد که نیازمند تبدیل وضعیت هستند؛ ۲ پروانه دیگر نیز صادر و هشت پرونده نیز تشکیل شده که امید است بتوانیم با ادامه این روند شاهد تغییرات خوبی در این حوزه باشیم.

گلی‌کانی با بیان اینکه نبود اطلاع رسانی مناسب منجر به وجود مشکلاتی در حوزه اشتغال شده است، گفت: ظرفیت اشتغال در حوزه بخش خصوص مهیا است و استفاده از این حوزه به نگاه مدیران دولتی بستگی دارد اما متاسفانه برای نبود اطلاع رسانی مناسب در این حوزه با مشکلاتی نیز مواجه هستیم.

 فرماندار شهرقدس اظهار داشت: در حوزه بیمه بیکاری باید آسیب‌شناسی مجددی صورت گیرد؛ امیدواریم در آینده شاهد رفع معضل بیکاری باشیم و بسته‌های فرهنگی حوزه اشتغال و مشاغل باید به سمتی رود که افراد جویای کار نسبت به آن با اشتیاق برخورد کنند.

فرماندار شهرقدس: فرهنگ اشتغال باید اصلاح شود

بازدید مدیران استانی و شهرستانی از مراکز تولیدی و صنعتی شهرقدس

وحید گلی‌کانی، بهزاد بهزادی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری تهران، حامد ویس کرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و چند مسئول دیگر برای بررسی مشکلات صنایع فلزی چناقچی و شرکت لینو از این ۲ مرکز بازدید کردند.

این بازدید برای بررسی مشکلات این مراکز تولیدی و صنعتی و همچنین به منظور پیگیری و حمایت از تولید داخلی صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha