۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84793534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد مدیرکل بازرسی گیلان از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس

رشت - ایرنا - رئیس کل بازرس گیلان با انتقاد از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: هیچ دستگاهی در کشور وجود ندارد که سلامت اداری را مورد ارزیابی قرار دهد.

سیف الله مسرور روز یکشنبه در جمع رسانه‌های گروهی استان رسالت اصلی سازمان بازرسی؛ نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاههای اجرایی دانست و افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس تحقیقاتی از طریق آماری و پیمایشی انجام می‌دهد که این مسئله نمیتواند دقیقا سلامت اداری را مشخص کند.

وی با بیان اینکه تحقیق در خصوص امنیت سرمایه گذاری به شکل آماری توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شامل هفت الگو و بخش می شود که گیلان در حمایت‌های دولت رتبه ۲۷ است، ثبات اقتصادی کلان رتبه ششم و در بخش شفافیت و سلامت اداری گیلان در رتبه ۱۳ قرار دارد. 

رئیس کل بازرس گیلان همچنین ادامه داد: طبق گزارش مجلس گیلان در حوزه تضمین حقوق مالکیت جایگاه ۱۸ بین تمامی استانها، در فرهنگ وفا به عهد و صداقت رتبه ۲۲ ، ثبات قانون رتبه ۲۵ و مصونیت جان و مال شهروند از تعرض رتبه ۲۰ را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ما در این تحقیقات در بسیاری از موارد از استانهایی همچون اصفهان بالاتر هستیم، گفت: از آمار موجود دفاع نمی‌کنم زیرا شأن مردم گیلان نیست، اما معیار این آمار که ما در سلامت اداری در رتبه آخر هستیم قابل استناد نیست.

خلع ید ۱۳۰ میلیارد ریال اراضی دولت در شهرک های صنعتی

رئیس کل بازرس گیلان همچنین به اقدامات بازرسی گیلان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طی سه سال اخیر ، بالغ بر ۳۳ هکتار به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان (قیمت دولتی) در شهرک های صنعتی  را خلعیت کردیم.

مسرور ادامه داد: طی این مدت ۴۱ معدن غیرفعال استان با ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان نیز سلب صلاحیت شد و در اختیار امور معادن سازمان صمت قرار گرفت.

وی کمک به وصول مطالبات ۴۴میلیارد تومانی بانک ها ، وصول مطالبات ۴/۵ میلیارد تومان تامین اجتماعی ، کشف ۲۲ پروانه ساختمانی جعلی به ارزش دست‌کم ۲۰ میلیارد تومان و رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت بیش از ۹۰۰ هکتار مورد تعرض را از جمله اقدامات بازرسی استان طی سال گذشته عنوان کرد.

رئیس کل بازرس گیلان واحدهای تملک شده را توسط بانک ها یکی از معضلاتی برشمرد که تعطیلی واحدهای تولیدی را بدنبال دارد و گفت: طی ۲ سال گذشته اداره کل بازرسی گیلان توانست با مذاکره با بانک به نفع سرمایه گذاران چهار واحد تولیدی را احیاء کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha