۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 84791588
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پس لرزه‌های بحران کرونا؛ فرودگاه‌های انگلیس هنوز با اخلال مواجه هستند

لندن – ایرنا – فعالیت فرودگاه‌های سراسر انگلیس در نتیجه سیاست تعدیل نیرو در دوران همه‌گیری کرونا، این روزها با فرارسیدن تعطیلات تابستانی و اوج مسافرت‌های هوایی با اختلالات گسترده‌ای روبروست و هر هفته بسیاری از پروازها لغو می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه گاتویک لندن در هفته‌های اخیر بیشترین میزان لغو پروازها را تجربه کرده است. فقط در یک هفته تعطیلات عید پاک بالغ بر ۲۰۰ پرواز در این فرودگاه لغو شد و در اثر آن هزاران مسافر سرگردان شدند.

این فرودگاه اعلام کرد که تعداد پروازهای روزانه خود را در ماه های شلوغ تابستان کاهش می دهد. به این ترتیب که از ۹۰۰ پرواز در روز به حدود ۸۲۵ پرواز  خواهد رسید.

شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی با انتشار گزارشی در تارنمای خود نوشت: هم زمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی در کشورهای خارجی، بسیاری از انگلیسی‌ها مشتاقانه منتظر تعطیلات تابستانی و سفر به خارج هستند. اما اختلال در فرودگاه‌های سراسر انگلیس به این معناست که آفتاب‌جویان شاید نتوانند کشور را ترک کنند.

این گزارش می‌افزاید: در روزهای اخیر مسافران در فرودگاه‌هایی مانند بیرمنگام با صف‌های طولانی مواجه شده‌اند که از ساختمان ترمینال بیرون می‌زند. این در حالیست که پروازهای خطوط هوایی بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و تیو لغو شده و بسیاری از مسافران در این فرودگاه سرگردان هستند.

بر اساس گزارش آی‌تی‌وی صنعت هوانوردی پس از پایان همه‌گیری کرونا هنوز از کمبود کارکنان رنج می برد. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای استخدام کارکنان جدید با مشکل مواجه هستند. این درحالیست که برخی از نمایندگان مجلس انگلیس می گویند دولت باید حمایت مالی بیشتری را از خطوط هوایی ارائه می کرد.

امروز رسانه‌های انگلیسی با انتشار خبری تکان دهنده گزارش دادند که یک مسافر معلول در هواپیمای شرکت ایزی‌جت، هنگامی که برای خروج انتظار می‌کشید جان باخت. یک منبع مطلع گفت که این مسافر پس از فرود هواپیمای ایزی جت در فرودگاه گاتویک به کمک ویژه نیاز داشت، اما هیچ کس به داد او نرسید.

سخنگوی فرودگاه گاتویک ضمن ابراز همدردی با خانواده مسافر، ادعا کرد که کارکنان سرگرم پیاده کردن سه مسافر معلول از پروازهای دیگر بودند. وی افزود که تحقیقات کامل در رابطه با این حادثه انجام خواهد شد.

طبق برآورد صورت گرفته ۴ هزار پرواز در تابستان امسال از فرودگاه گاتویک انگلیس لغو خواهد شد که در نتیجه آن برنامه مسافرتی ۸۰۰ هزار نفر نابود می‌شود. نشریه انگلیسی سان گزارش داد: مسافران خطوط هوایی چندین ماه است که با اخلال مواجه هستند و اوضاع در ایام تابستان وخیم‌تر خواهد شد.

بر اساس برآورد صورت گرفته همه‌گیری کرونا نزدیک ۳ میلیارد پوند فقط به فرودگاه اصلی انگلیس (هیترو) زیان زده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha