۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84773838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ایران و سوریه در زمینه محیط زیست تفاهم نامه امضا کردند

تهران - ایرنا - وزارت ادارات محلی و محیط زیست سوریه با سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری در زمینه حفاظت از طبیعت، محیط زیست و مقابله و محدود سازی پدیده طوفان های شن و گرد و غبار امضا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه ( سانا ) در این تفاهم نامه که امروز ( سه شنبه ) در ساختمان وزارت ادارات محلی و محیط زیست سوریه امضا شد، آموزش و بازدیدهای میدانی از سایت ها با هدف مدیریت منابع طبیعی، برطرف کردن مشکلات خاک و آلودگی هوا، مبارزه با طوفان های شن و گرد و غبار در دو کشور و اجرای اقدامات شایسته برای کاهش و پایش اثرات ناشی از آنها در نظر گرفته شده است.

« حسین مخلوف » وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه در این باره اظهار داشت که این تفاهم نامه به تقویت همکاری های دو کشور در زمینه برگزاری سمینارهای بین المللی، کنفرانس ها، نشست ها و تبادل تجربیات برای مقابله با چالش های نوظهور محیط زیست ملی و بین المللی و طوفان های شن و گرد و غبار کمک می کند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه کارگروه مشترکی تشکیل می شود که جلسات خود را به تناوب برگزار می کند و هر دو سال یک بار چارچوب فعالیت ها را در قالب یک برنامه کاری تهیه می کند تا در مورد امکان ایجاد و حمایت از موسسات و توسعه سیستم ملی اطلاعات زیست محیطی و اجرای برنامه های علمی مشترک و توسعه پروژه های زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد.

« علی سلاجقه » معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: مطالعات زیست محیطی در حال انجام نشان می دهد که هر منطقه ای که «دشمن» در آن حضور داشته باشد با مشکلات زیست محیطی بزرگتری مواجه می شود که ایران توسعه همکاری های منطقه ای و ایجاد یکپارچه سازی همکاری های زیست محیطی را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایران در ماه آینده میلادی ( ژوئن ) میزبان نشستی برای بحث در مورد مسائل زیست محیطی و اتخاذ یک چشم انداز منطقه ای یکپارچه به منظور مقابله با پدیده های زیست محیطی که بر جامعه و اقتصاد تأثیر منفی می گذارد، است ابراز امیدواری کرد که این موضوعات مورد حمایت سازمان های بین المللی مرتبط با امور زیست محیطی قرار گیرد و این سازمان ها وظایف خود را در قبال تغییرات آب و هوایی، طوفان های شن و تخریب خاک انجام دهند.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست ایران دیروز (دوشنبه) در راس هیاتی با سفر به دمشق با  «حسین مخلوف» وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه دیدار کرد و گفت و گو کرد. 

«علی سلاجقه» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به دمشق به عراق سفر کرده بود و در دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بر ضرورت حل مسائل خشکسالی و مقابله با خطرات توفان‌های خاک تاکید کرد. 

 به دنبال تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان برای پیگیری فوی، « حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه پنجشنبه هفته گذشته (پنجم خرداد) با ارسال نامه‌ای به همتایان خود در کشورهای دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گرد و غبار در منطقه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همکاری‌های فنی دوجانبه برای مهار ریزگردها، خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه‌ای با مشارکت سازمان ملل متحد و سازمانهای تخصصی آن به ویژه برنامه محیط زیست ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha