۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84771661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموریت هفدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی رونق کسب‌وکارهای دانش بنیان است

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: ماموریت اصلی هفدهمین دوره این رویداد، افزایش حجم سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان و بین‌المللی کردن جشنواره است.

عبدالرضا کبیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی آبان امسال همزمان با هفته جهانی کارآفرینی و با هدف حفظ و ارتقای جایگاه جشنواره ب­عنوان برترین رویداد فناوری کشور، زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن­‌آفرینانه بمنظور حل مسائل و چالش‌های اساسی و جهت‌گیری به سمت یک رویداد بین‌المللی و جذب طرح‌های موفق از خارج از کشور با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ماموریت شانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی که آبان پارسال برگزار شد در برقراری ارتباط بین فن­‌آفرینان و سرمایه­‌گذاران و برگزاری جلسات مشترک دوجانبه (B۲B) با وجود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌خوبی محقق شد، اظهار داشت: هفدهمین دوره نیز در ادامه برنامه‌های ماموریتی جشنواره گذشته با رویکرد بین‌المللی‌سازی و معرفی جشنواره در سطح فراملی بر افزایش تعداد فناوران و سرمایه‌گذاران فعال داخل و خارج از کشور در بخش‌های مختلف کسب‌ و کار متمرکز خواهد شد.

کبیری با اشاره به اینکه فراخوان هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از اول خرداد امسال آغاز شد، خاطرنشان کرد: مخاطبان جشنواره از جمله شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت­‌های نوپا و در حال رشد، واحدهای تحقیق و توسعه و سرمایه‌­گذاران خصوصی و دولتی می توانند تا ۱۵ تیر امسال برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.

وی بخش‌های مسابقه‌ای هفدهمین جشنواره ملی فن‌­آفرینی شیخ‌بهایی را " طراحان کسب و کار " و " فن آفرینی و تجاری سازی فناوری" اعلام و اضافه کرد: در این دوره از جشنواره با هدف معرفی جشنواره به علاقه‌مندان این زیست‌بوم در خارج از کشور و جهت‌گیری به سمت برگزاری یک رویداد فراملی در دوره‌های آتی بر جذب طرح‌ها و مشارکت شرکت‌های فناور خارج از کشور تمرکز ویژه‌ای می شود.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی، هدف از بخش مسابقه ای فن‌­آفرینی و تجاری‌سازی فناوری را توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت‌ساز خواند و گفت: داوری این مسابقات در دو بخش شرکت‌های نوپا و رشدیافته و با توجه به شاخص هایی مانند مدیریت، فناوری و مالی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند دوره گذشته جایزه "فناوری صنعت‌ساز دکتر شیخ‌زین‌الدین" به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده است، اعطا خواهد شد.

کبیری به دیگر بخش های جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش‌ فرصت­‌های سرمایه­‌گذاری، مذاکره بین سرمایه‌گذاران و طراحان کسب‌وکار و فن‌آفرینان علاقه‌مند به جذب سرمایه و توسعه بازار تا حصول نتیجه دنبال شده و نتایج مذاکره ها در زمان برگزاری جشنواره رونمایی می شود. 

وی  برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های جذب سرمایه با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور را از دیگر برنامه های هفدهمین جشنواره ملی فن‌­آفرینی شیخ ­بهایی عنوان کرد.

هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از ۲۴ تا ۲۶ آبان امسال در اصفهان برگزار می شود.

شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌­آفرینان موفق به سرمایه‌­گذاران دولتی، خصوصی و خیران حوزه فن‌آفرینی، گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی، ایده‌پردازان و طراحان، مخترعان و مبتکران با بخش‌های مختلف اقتصادی، ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت، نوآوری، فن‌آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر فناوری، افزایش امید در فن‌آفرینان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به ویژه به‌صورت کارگروهی، شناسایی واحدهای فناور آماده ورود به بازارهای ملی و بین المللی و جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان بین‌المللی جهت افزایش سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان در اقتصاد کشور از جمله اهداف این رویداد است.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به‌عنوان نخستین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی مُتخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام باعث انجام خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ‘شیخ ‌بهایی’ نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha