۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84765891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی تحریم‌های کره شمالی را بازبینی می کند

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84765891
کره جنوبی تحریم‌های کره شمالی را بازبینی می کند

تهران- ایرنا - وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد دولت این کشور تحریم های اقتصادی که در سال ۲۰۱۰ به دنبال حمله مرگبار نیروی دریایی کره شمالی علیه این کشور را اعمال کرده بود، بازبینی می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» در پی اعلام رویکرد عملگرایانه «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی از شروع انتصابش، دولت قصد دارد برای حفظ تحریم های اقتصادی  یا برداشتن آنها که در پی حمله مرگبار نیروی دریایی  کره شمالی در سال ۲۰۱۰  علیه این کشور اعمال کرده بود را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

این موضوع پس از سالگرد دوازدهمین سال اعمال این تحریم ها به دنبال حمله نیروی دریایی کره شمالی به کشتی جنگی «چئونان» کره جنوبی که در آن ۴۶ سرباز کشته شدند منتشر شد. 

بدین ترتیب این تحریم ها که به تحریم های ۲۴ می معروفند تقریبا تمامی مبادلات داخلی میان دو کره را به جز پروژه های کمک های بشردوستانه و پروژه های مجموعه صنعتی «کائیسانگ» را ممنوع می کند. 

یک مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « تحریم های ۲۴ مه می تواند با رویکردی عملگرایانه و مبتنی بر اصول  مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.» 

وی همچنین تاکید کرد با این حال تصمیم دولت در مورد تحریم ها تاکنون بدون تغییر و مانند گذشته باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha