۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84747117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۶ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار می‌گیرند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: اطلاعات ۱۳۶ هزار نفر فاقد بیمه پایه درمانی در استان احصا شده که این افراد به علت قرارگرفتن در سه دهک آخر درآمدی جامعه، به صورت رایگان بیمه شده و از خدمات لازم درمانی برخوردار می شوند.

فریده جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۱، برقراری رایگان بیمه درمانی برای این افراد که سه دهک با کمترین درآمد در جامعه هستند، تکلیف بوده و از ابتدای اردیبهشت اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد شامل ۲ گروه هستند، اضافه کرد: برخی از این افراد، کسانی هستند که اطلاعاتشان در سامانه های بیمه گری موجود است که به این افراد اطلاع داده می شود که تحت پوشش قرار گرفته اند و نیازی به اقدام از سوی آنها نیست.

وی اظهار کرد: این افراد حدود ۴۸ هزار نفر را در آذربایجان غربی شامل می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: گروه بعدی جاماندگان طرح بیمه همگانی هستند که اطلاعات آنها در سامانه ما موجود نیست که این افراد هم ۸۸ هزار نفر برآورد شده اند.

جعفری گفت: به این افراد پیامکی ارسال می شود که تا یک ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را تکمیل کنید که اطلاعات ناقص آنها هم فقط شامل عکس و ارائه محل سکونت است.

وی افزود: این افراد اگر در یک ماه آینده این اطلاعات درخواستی را تکمیل کنند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از خدمات برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: البته برخی افراد هم اگر وجود داشته باشند که دارای بیمه نبوده و پیامک هم دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان، از نحوه تحت پوشش قرار گرفتن باخبر شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به لزوم استعلام این افراد در خصوص قرارگرفتن در دهک های درآمدی اضافه کرد: این افراد اگر جزء سه دهک آخر باشند، به صورت رایگان و اگر جزء دهک های بالاتر باشند به نسبت وسعشان با پرداخت حق بیمه جزئی، از خدمات بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha