۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84741339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز بدون مبتلا و فوتی کرونا در کردستان بعد از ۲ سال ثبت شد

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بعد از ۲سال و ۲ ماه کردستان بدون کرونا شد و موردی از بیمار جدید در این استان به ثبت نرسید.

آرزو فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاهش ممکن است تحت تاثیر تعطیلات و کم شدن نمونه گیری باشد ولی از سویی می تواند امیدی بر پایان کرونا باشد و امروز کردستان سومین روز پیاپی بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت.

وی گفت: در حال حاضر ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۰ نفر در سنندج، چهار نفر در سقز، هفت نفر در مریوان، یک نفر در قروه و ۲ نفر در کامیاران تحت مداوا قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: اکنون ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 فلاحی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲ هزار و ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۹۰ نفر در سنندج، ۳۱۸ نفر در سقز، ۱۵۴ نفر در قروه، ۱۰۷ نفر در کامیاران، ۱۶۱ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۱۹۱ نفر در مریوان،۲۴ نفر در دهگلان و پنج  نفر در سروآباد جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

فلاحی با بیان اینکه تا کنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: تاکنون ۳۸۷ هزار و ۵۴۴ نفر دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند که معادل ۳۳ درصد جمعیت استان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۷ درصد از کودکان پنج تا ۱۲ سال استان واکسینه شده اند و یکی از شرط های حضور در کلاس های درس مدارس و دانشگاه ها تزریق حداقل ۲ دُز واکسن است.

در حال حاضر شهرهای سنندج، کامیاران، دهگلان و سروآباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت آبی کرونا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha