۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۱۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84734352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلینکن: به تحریم روسیه ادامه می دهیم

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۱۰
کد خبر: 84734352
بلینکن: به تحریم روسیه ادامه می دهیم

نیویورک- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در در هفته های آینده به اعمال تحریم ها علیه روسیه ادامه می دهد.

آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه وقت محلی در نشست استماع سنای آمریکا گفت: ما در هفته های آینده به اعمال تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: این تحریم ها تا زمانی که روسیه به اقدامات خود در اوکراین پایان ندهد، متوقف نخواهند شد.

بلینکن همچنین گفت: وزارت دادگستری آمریکا درحال بررسی ضبط دارایی های مسدود شده روسیه است.

پیش ازاین، مریک گارلند دادستان کل آمریکا به شماری از اعضای کنگره گفت  که دارایی های مصادره شده از ثروتمندان روسیه، باید به صورت مستقیم به اوکراین تحویل داده شود.

به گزارش بیزینس اینسایدر؛ گارلند در برابر کمیته اعتبارات سنا افزود که انتظار دارد درخواست هایی برای تغییرات در قوانین تصرف دارایی های ثروتمندان روس را آسان تر کند و احتمال دارد که دولت آمریکا تا چند روز دیگر درخواستی در این مورد بدهد.

گارلند افزود: این مبالغ وارد صندوق دارایی های توقیف شده، خواهد شد و از قانونی که امکان انتقال بخشی از این اموال را به اوکراین فراهم کند، حمایت خواهیم کرد. 

 کارگروه تازه وزارت دادگستری به نام "عملیات کلپتوکپچر" اوایل مارس برای کمک به تصرف و مصادره هواپیماهای جت خصوصی، شناورهای تفریحی مجلل و املاک ثروتمندان تحریم شده روس در خاک ایالات متحده، تشکیل شد.  

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که در اوایل آوریل برای نخستین بار یک کشتی تفریحی مرتبط با ویکتور وکسلبرگ ثروتمند روس را به ارزش ۹۰ میلیون دلار در اسپانیا مصادره کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین با گذشت بیش از دو ماه و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha