۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84733370
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوشمندسازی خدمات شهرداری همدان گامی برای تحول در مدیریت شهری است

همدان-ایرنا- مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان با اشاره به اقدامات و ماموریت های حوزه فناوری اطلاعات در مدیریت شهری، گفت: هوشمندسازی خدمات و ایجاد شهرداری الکترونیک گامی موثر در راستای تحول در عرصه مدیریت شهری و ارائه خدمات به روز و بهینه به شهروندان است.

جواد مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوشمند سازی و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی زمینه را برای ارائه خدمات به روز، با کیفیت و تسهیل امور در حوزه‌های مختلف شهرداری همدان فراهم می کند.

وی اظهار داشت: توسعه فناوری ها موجب کاهش هزینه‌ها، استفاده حداکثری از منابع، افزایش شفافیت، کاهش خطاهای کاری و  ارائه عادلانه خدمات به شهروندان می شود. 

وی بر لزوم پیاده سازی شهرداری الکترونیک در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان تاکید کرد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی و آرشیوهای الکترونیکی علاوه بر کاهش مراجعات مردم به شهرداری زمینه ساده و سریع صدور پروانه ساختمانی، پاسخ‌های استعلام، گواهی ها و مفاصل حساب را فراهم می کند. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان، انتظارات شهروندان در ارایه خدمات غیرحضوری را از عوامل مهم پیاده سازی شهرداری الکترونیک دانست و افزود: امروزه با توجه به افزایش دانش و دسترسی گسترده مردم به گوشی های هوشمند، امکان ارائه خدمات الکترونیک و افزایش شفافیت به عنوان یکی از انتظارات و مطالبات به حق شهروندان، شورای شهر و مدیریت شهری فراهم شده است.

مختاری به چارت و تشکیلات اداری متنوع و گسترده سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد تحول و تحقق دستاورد ها، اجرای چندین پروژه مهم در راستای شهرداری الکترونیک آغاز شده که از جمله آنها می توان به سامانه یکپارچه شهرسازی و درآمد و نوسازی شهرداری همدان اشاره کرد.

وی افزود: با راه اندازی شهرداری الکترونیک علاوه بر  دور کاری پرسنل، امکان ارایه خدمات الکترونیک و غیرحضوری، آشنایی با ضوابط مختلف شهری، ارایه اطلاعات مورد نیاز کاربران، پرداخت عوارض و قبوض شخصی و صنفی فراهم می‌شود.  

مختاری با اشاره به اهمیت شهروند سپاری در حوزه مدیریت شهری، اظهار داشت: ۷۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری مربوط به استعلام‌های ادارات و سازمان ها است که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد کاهش مراجعه مردم به سازمان‌ها و مناطق باشیم تا مدیریت شهری به سمت اهداف و رسالت های واقعی خود حرکت کند.

به گفته وی، با راه اندازی سیستم های خدمات الکترونیک زمینه برای صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی به صورت موثر و الکترونیکی در طول فرآیند کار(از لحظه درخواست تا پایان کار) انجام می شود. 

 مختاری همچنین به پروژه احداث فیبر نوری به طول ۸۰ کیلومتر در شهر همدان اشاره کرد و اظهار داشت: امکان سنجی و تهیه نقشه های پروژه برای ایجاد بستر قوی ارتباطی برای شهرداری و شهروندان انجام شده و طرح مهم جامع فناوری اطلاعات شهرداری همدان نیز در حال پیگیری است.

مدیر سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان همچنین سامانه هوشمند مدیریت ناوگان شهری و ردیابی وسایل نقلیه در خدمات شهری، فضای سبز و خدمات موتوری در قالب سامانه متمرکز را از دیگر دستاوردهای مهم حوزه فناوری و مجموعه شهرداری ارزیابی کرد و افزود: با تجهیز ماشین آلات به سیستم های مکان یاب امکان مانیتورینگ وسایل نقلیه شهرداری در راستای خدمت به مردم به خوبی فراهم می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha