۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84778211
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری همدان راه اندازی شد

همدان-ایرنا- مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان از راه اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد با تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی در حوزه معماری و شهرسازی، مناطق چهارگانه و اداره درآمد برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، «جواد مختاری» اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات لازم در زمینه خرید، نصب، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسیستم های شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمدها در حال پیگیری است. 

به گفته وی شهرداری الکترونیک با بهره گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت سریع، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می دهد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان در خصوص پیشرفت  مالی، زمانی و فیزیکی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک گفت: از آغاز قرارداد از اواسط اسفند سال گذشته با شرکت صفارایانه، پروژه از نظر مالی ۵۰ درصد، زمانی ۴۰ درصد و فیزیکی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

مختاری با بیان اینکه، شهروندان، مدیریت شهری و سایر ادارات از این پروژه بهره مند می شوند افزود: بیش از ۷۰ جلسه رسمی و غیررسمی بین مجموعه کارشناسی حوزه شهرسازی، درآمد،فنی، GIS، مناطق چهارگانه و نماینده شرکت صفا رایانه در راستای نحوه پیاده سازی این سیستم برگزار شده است. 

وی با اشاره به مزایای پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد در حوزه های مختلف مدیریت شهری اظهار داشت: با خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، شهروندان خدمات را به صورت بر خط و سریع دریافت خواهند کرد.

این مقام حوزه فناوری اطلاعات مدیریت شهری با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق چهارگانه شهرداری همدان گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجعات مکرر شهروندان و ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان باشیم.

مختاری یکی از اهداف مهم این پروژه را ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفته برای شهروندان برشمرد و افزود: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری پرسنل، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه ها، ادارات و بانک ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در سطح جامعه می شود.

وی یکی از بهره برداران پروژه یکپارچه سازی را اداره مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری و ماده صد دانست و اظهار داشت: خودکارسازی محاسبات عوارض درآمدی، گزارشات سیستمی و تسهیل در امر تصمیم‌سازی های مدیریتی نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از چشم اندازهای مهم پروژه سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد را شهروند سپاری دانست و تصریح کرد: شهروندان بدون ایجاد ارتباط و حضور پرسنل شهرداری قادر خواهند بود با استفاده از رایانه و انواع موبایل و لپ تاپ در کوتاه‌ترین زمان و بدون محدودیت تمام خدمات اعم از ثبت درخواست  پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلام های دفترخانه و بانک‌ها و همه اطلاعات را بدون نیاز به حضور در شهرداری دریافت خواهند کرد.

مختاری به برخی مشکلات موجود در پیاده سازی این سیستم اشاره کرد و ادامه داد: عدم وجود خروجی مناسب در فرمول های محاسباتی، صنفی و درآمدی، عدم ارتباط بین کد نوسازی و لایه های نقشه و ناقص ماندن فرآوری اطلاعات نقشه  از جمله مشکلاتی است که با تلاش های مجموعه کارشناسان رفع می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha